شناسهٔ خبر: 42689665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

سناتورهای آمریکا خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شدند/ نامه مهم سه کشور اروپایی درباره تحریم های ایران

جمهوریخواهان سنا با انتشار نامه ای به« دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، خواهان وضع تحریم های تازه بر کل بخش مالی ایران شدند.

صاحب‌خبر -

تارنمای« واشنگتن فری بیکن» بامداد شنبه نوشت:سناتورهای ارشد جمهوریخواه که« تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس در راس آنها قرار دارد، در نامه خود از دولت خواستند تا« کل بخش مالی ایران» را که هم چنان از طریق« سوئیفت» به سیستم بانکی جهانی وصل است، تحریم کند.

در این نامه آمده است:دستکم ۱۴ بانک کشور ایران کماکان به شبکه پیام رسان مالی سوئیفت برای انجام تراکنش های مالیِ بدون تحریم متصل هستند.

سناتورهای جمهوریخواه نوشتند:این در حالیست که بسیاری دیگر از نهادهای مالی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به علت حمایت مالی از تروریسم از طرف وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده اند.

جان کرونین و تد کروز سناتورهای ایالت تگزاس، مارکو روبیو و ریک اسکات سناتورهای فلوریدا و تام تیلیس سناتور کارولینای شمالی دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

در همین حال،« مارک واکر» نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای شمالی در مجلس نمایندگان روز جمعه تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه در نامه ای به« مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، خواستار قطع کمک مالی به کشورهایی شدند که با تلاش های این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالف هستند.

واکر در بیانیه خود با اشاره به اندونزی و نیجر خاطرنشان کرد :از پمپئو می خواهم تا در خصوص متوقف شدن ۱۱۴ میلیون دلار کمک خارجی که آمریکا هر سال برای این ۲ کشور می فرستد، بازبینی کند؛ زیرا روشن است که آنها با ارزش ها و نگرش ما در مورد صلح در خاورمیانه همسو نیستند.

نامه مهم سه کشور اروپایی درباره تحریم های ایران

انگلیس، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستند و تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت. 

تحریم های ا جدید علیه ایران,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی

خبرگزاری رویترز گزارش داده تروئیکای اروپا در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند تعلیق تحریم‌ها علیه ایران که در برجام بر سر آن توافق شده‌ است، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر کماکان برقرار خواهد بود. 

آمریکا، انگلیس و آلمان تصریح کرده‌اند هر تصمیم یا اقدام برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، «فاقد اثر قانونی خواهد بود.»

دولت آمریکا مدعی شده تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ س‍پتامبر احیا خواهند شد. 

نظر شما