شناسهٔ خبر: 42689361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به کرمانشاه/آغاز پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سحرگاه امروز با استقبال استاندار کرمانشاه وارد کرمانشاه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سحرگاه امروز با استقبال استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران ارشد استانی وارد کرمانشاه شد.

در سفر یک روزه ستاری بازدید از مجتمع پلمیر کرمانشاه، شرکت‌های دانش بنیان، برخی دانشگاه‌های استان، نمایشگاه محصولات فناورانه و مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری و شرکت در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان برنامه ریزی و پیش بینی شده است .

ساخت واحد تولید کاتالیست به روش BZN۲

پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست به روش BZN۲ با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در کرمانشاه آغاز شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بین کارخانه داری و صنعت تفاوت وجود دارد، گفت: اگر علم و دانش تولید را داشته باشیم، می‌توانیم بگوئیم صنعت داریم و در غیرصورت کار ما فقط کارخانه داری است.

او افزود: صنعت است که به علم و دانشگاه نیاز دارد نه کارخانه داری، برای همین باید تلاش کنیم در هر حوزه‌ای صاحب صنعت شویم.

ستاری افزود: خوشبختانه حرکت‌های خوبی در حوزه پتروشیمی شروع شده از جمله راه اندازی این واحد تولید کاتالیست و امیدوارم این حرکت همینطور قدرتمند پیش رود تا صاحب صنعت پتروشیمی شویم.

تولیدات اصلی مجتمع پلی اتیلن سنگین است

علی رستم آبادی رئیس مجتمع پلیمر کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار مجتمع پلیمر کرمانشاه از سال ۱۳۹۱، گفت: تولیدات اصلی این مجتمع پلی اتیلن سنگین است که کاربرد‌های مختلفی در تولید لوله‌های آبیاری و گاز، مخازن ذخیره بزرگ و کوچک و ... دارد.

رستم آبادی ظرفیت اسمی این مجتمع را ۳۰۰ هزار تُن در سال عنوان کرد و افزود: خوشبختانه به همت نیرو‌های بومی مجتمع چندین سال است که بیش از ظرفیت اسمی تولید داریم و رکورد تولیدمان ۳۶۰ هزار تن در سال است.

او ادامه داد: هم اکنون ۸۰۰ نفر در این مجتمع مشغول به کارند که ۹۹ درصد آن‌ها نیرو‌های بومی هستند.

رستم آبادی با بیان اینکه در فرآیند تبدیل اتیلن به پلی اتیلن، برای شروع این واکنش نیاز به "کاتالیست" داریم، گفت: این کاتالیست در حال حاضر به دو روش "بازل" آلمان و "میتسویی" ژاپن تولید می‌شود.

او افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۵ کلنگ واحد تولید کاتالیست به روش "بازل" آلمان زمین زده شد و تولید این نوع کاتالیست از سال ۱۳۹۷ در مجتمع شروع شده است

رستم آبادی افزود: امروز هم قرار است کلنگ راه اندازی واحد تولید کاتالیست به روش میتسویی ژاپن (BZN۲) زمین زده شود و برنامه داریم طی دو سال این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

رستم آبادی گفت: ظرفیت تولیدی این واحد ۵۰ تُن در سال خواهد بود و این واحد برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود .

انتهای پیام/د

نظر شما