شناسهٔ خبر: 42689126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتحاد و انسانیت در دل شب در ارتفاعات «دالاهو»/ پس از ساعت‌ها تلاش، «کیان» چهار ساله پیدا شد

فرماندار دالاهو گفت: پسربچه چهارساله که روز جمعه در منطقه «سرخه‌دیزه» از توابع این شهرستان مفقود شده بود، با تلاش فراوان تمامی نیروهای اداری و مردمی، بامداد امروز پیدا و به آغوش خانواده برگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، روز گذشته (جمعه، ۲۸ شهریورماه) به دنبال وصول خبر مفقودشدن پسربچه‌ای چهارساله در منطقه «سرخه‌دیزه»، نیروهای زیرمجموعه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان دالاهو و مردم شریف روستای سرخه‌دیزه به جستجو برای کودک مفقود شده پرداختند.

پنج اکیپ متشکل از کوهنوردان شهرستان به سرپرستی آقای هرمز بختیاری، نیروهای منابع طبیعی و محیط‌بانان مجموعه محیط زیست به منطقه اعزام و در کنار نیروی انتظامی و هلال احمر و مردم شهرستان به جستجو ادامه دادند.

که بالاخره بعد از حدود ۱۰ ساعت جستجوی، با تلاش فراوان تمامی نیروهای اداری، حافظان امنیت و مردمی پسر بچه گمشده «کیان سلیمانی» در منطقه سرخه‌دیزه بامداد امروز پیدا و به آغوش خانواده برگشت.

فرماندار دالاهو که در محل حاضر و  شخصاً بر این عملیات نظارت  داشت، در این خصوص اظهار داشت: تلاش‌های میدانی نیروهای عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دالاهو و حضور پررنگ نیروهای‌های مردمی نتیجه داد و در ساعت ۴:۴۸ دقیقه بامداد روز شنبه، ۲۹ شهریورماه کیان سلیمانی پسر بچه‌ای که روز جمعه ۲۸ شهریورماه در منطقه سرخه‌دیزه مفقود شده بود، پیدا شد.

کرم محمدی گفت: سنگلاخی بودن، پوشش جنگلی و ارتفاعات و از همه مهمتر تاریکی شب کار نیروها را سخت و مشکل کرده بود، اما حضور صدها‌ نفر در منطقه و حس انسان‌دوستی آن‌ها، بر تنگناها غلبه کرد و خدا را شکر این فرزند نازنین منطقه پیدا شد.

وی ادامه داد: دیشب نور درخشان و مشعشع  برادری، یکی بودن و اتحاد و انسانیت را در دل شب و در میان جنگل‌های بلوط بار دیگر نمایان شد و انسان‌هایی که می‌توان آن‌ها را فرشته نام نهاد، وجب به وجب منطقه را برای یافتن پسربچه‌ای جستجو کردند که اکثریت قاطع آن‌ها او را ندیده و خانواده‌اش را نیز نمی‌شناختند.

محمدی افزود: بر دستان همه عزیزانی که بیش از ۱۰ ساعت با بغضی در گلو اما با امید به خدا و گام های استوار تلاش کردند بوسه می‌زنم و در برابر این همه احساس تعهد دینی و موج انسانیت سر تعظیم فرود می‌آورم.

فرماندار دالاهو از نیروهای جان برکف انتظامی و شخص سرهنگ فتاحیان سرپرست انتظامی شهرستان دالاهو، نیروهای گردان امام حسین (ع) دالاهو، هلال احمر شهرستان‌های دالاهو، سرپل‌ذهاب و اکیپ‌های اعزامی از استان، یگان ویژه انتظامی استان، نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی جهادکشاورزی دالاهو، کوهنوردان شرافتمند دالاهو، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب، مردم شرافتمند روستای سرخه‌دیزه، اهالی عزیز دهستان‌های قلعه‌شاهین و دیره  و هرکسی که به هر نحوی در این عملیات شرکت داشت و صاحبان دست‌هایی که از عمق دل برای موفقیت همکاران شرافتمندم دعا کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

وی تصریح کرد: از بازوند استاندار و سردار جاویدان فرماندهی انتظامی استان که با تماس تلفنی مایه دلگرمی شدند و باباخانی رئیس دادگستری شهرستان که همگام با ما، پیگیر قضیه بودند کمال امتنان را دارم.

محمدی در پایان نیز، از اصحاب رسانه که در فضای مجازی که تا لحظه پیدا شدن این پسر بچه لحظه به لحظه اخبار صحیح را پوشش می‌دادند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/پ/ر

نظر شما