شناسهٔ خبر: 42688910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- بیش از هر زمانی نیازمند تفاهم و گفتگو هستیم، برگزاری رزمایش پایگاه چهارم هوانیروز با موشک هوشمند ضدزره برد بلند شفق و ابتلای دانش‌آموز اصفهانی به کرونا از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

نتایج انتخابات حوزه‌های انتخابیه لنجان و سمیرم اعلام شد

نتایج آرای نامزدهای منتخب حوزه‌های انتخابیه لنجان و سمیرم یازدهمین دوره از مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، اصغر سلیمی از حوزه انتخابیه سمیرم با هشت هزار و ۵۰۵ رای اکثریت آرا را بدست آورد و به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین حسین رجایی ریزی از حوزه انتخابی لنجان در استان اصفهان با کسب ۱۴ هزار و ۱۲۷ رای توانست به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی راه یابد.

بی‌توجهی‌ بهداشت فردی سبب افزایش بیماران کرونایی در اصفهان شد

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: بی‌توجهی برخی نهادها و افراد به اجرای پروتکل‌های بهداشتی موجب افزایش آمار ابتلا به کرونا در این استان شده است.

حجت الله غلامی افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها و جلسات ستاد استانی کرونا بر بازرسی ها و نطارت مستمر تاکید دارد که در واقع تشکیل ستاد نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در همین ارتباط بوده است.

وی ادامه داد:  در این راستا با تشکیل ستاد متمرکز نطارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی، تمام تلاش‌ها در استان بر رعایت پروتکل‌های ابلاغ و اعلام شده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا صورت می‌گیرد.

۴۸ واحد اقتصادی اصفهان در تملک بانک‌ها قرار دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره ‌اینکه ۴۸ واحد تولیدی و اقتصادی  استان در تملک بانک‌ها قرار دارند، گفت: انتظار داریم در سال جهش تولید، این واحدها از تملک بانک‌ها خارج شوند.

سیدحسن قاضی عسگر در جلسه احیا بنگاه‌های اقتصادی در استانداری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل افزود: باید این واحدها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: ۱۷ واحد تولیدی غیرفعال استان در تملک بانک ملی، ۱۷ واحد در تملک بانک کشاورزی، هشت واحد در تملک بانک صنعت و معدن، سه واحد در تملک بانک صادرات، ۲ واحد در تملک بانک توسعه تعاون و یک واحد تولیدی غیرفعال نیز در تملک بانک تجارت است.

انبارهای تجهیزات امدادی در اصفهان نیازمند توسعه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: انبارهای تجهیزات و وسایل امدادی و اقلام خدماتی در شهرستان‌های استان نیازمند توسعه و تقویت است.

منصور شیشه‌فروش افزود: وجود انبارهای کافی با ملزومات موردنیاز مانند انواع وسایل کمک‌رسانی و خدماتی در زمان بروز بحران‌ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی نقش ویژه‌ای در سرعت و بهبود عملیات و کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از گسترش تبعات ناشی از آنها دارد.

وی با اشاره به اهمیت تخصیص اعتبارات کافی برای بهسازی ادوات امدادی بویژه در هلال احمر اصفهان ادامه داد: از این حیث انبارهای اینگونه وسایل و تجهیزات در استان باید تقویت و بروزرسانی شود تا مدیریت بحران در زمان اضطراری در کمترین زمان و با بیشتر کیفیت صورت پذیرد.

نیمی از دروس دانشگاه صنعتی اصفهان حضوری برگزار می‌شود

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: براساس مصوبه شورای این دانشگاه و با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا ۵۰ درصد دروس حضوری و بقیه غیرحضوری برگزار می‌شود.

سیدمهدی ابطحی در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس این دانشگاه افزود: همچنین فضای خوابگاهی برای حدود هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویانی که مشکل اینترنت دارند فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس آمار موجود حدود ۳.۵ درصد دانشجویان ابزار اینترنت در دست نداشتند، ادامه داد: افرادی که از ابزار اینترنت محروم بودند دانشگاه خوابگاهی براساس دستورالعمل بهداشتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا شرایط عادلانه آموزشی فراهم شود.

شبکه‌ آب و فاضلاب هیچ تهدیدی برای میدان نقش‌جهان ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: شبکه‌های آب و فاضلاب هیچ تهدیدی برای بافت تاریخی و فرهنگی اصفهان بویژه میدان نقش‌جهان ندارد.

هاشم امینی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سال‌های اخیر برای رفع تهدید احتمالی زیرساخت‌های آب و فاضلاب برای میراث فرهنگی اصفهان افزود: مشکل یکی دو نقطه در پشت مسجد امام در میدان نقش جهان که مشکل دفع فاضلاب داشت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان حل شده است.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی از بافت تاریخی و گردشگری این خطه ادامه داد: حذف ۲ شبکه فاضلاب دیگر در اطراف این میدان تاریخی سبب بالا رفتن ضریب امنیت این باقت تاریخی و جلوگیری از آسیب احتمالی به علت نشت آب و فاضلاب شده است.

برگزاری رزمایش پایگاه چهارم هوانیروز با موشک هوشمند ضدزره برد بلند شفق

قدرت موشک هوشمند ضدزره برد بلند شفق در رزمایش پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان به نمایش گذاشته شد.

فرمانده پایگاه چهارم هوا نیروز ارتش اظهارداشت: در این رزمایش همچنین  تاکتیک‌های رزم نوین در ارتفاعات تمرین و تجهیزات بالگردی، دستاوردها و سلاح‌های جدید با موفقیت عملیاتی و به‌کارگیری شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان سید قاسم خاموشی افزود: در این رزمایش که عصر روز سه شنبه برگزار و موشک هوشمند ضدزره برد بلند شفق مکمل حجم گسترده راکت‌ها و آتش توپ‌های نقطه زن ۲۰ میلی‌متری استفاده شد.

استاندار اصفهان: ایجاد فاصله بین مردم و دولت از اهداف دشمن است

استاندار اصفهان گفت: ایجاد فاصله بین مردم و دولت از اهداف دشمن است و کسانی که آگاهانه و ناآگاهانه به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی هستند در جبهه دشمن بازی می‌کنند.

عباس رضایی در جلسه شورای اداری فریدونشهر در فرمانداری این شهرستان افزود: همنوایی، همفکری وهم افزایی در همه بخش ها برای عبور از مشکلات در شرایط فعلی کشور تکلیف همگانی است.

وی اظهارداشت: هیچ فردی در هیچ لباس و مقام و یا تریبون حق ندارد با تکیه تنها بر مشکلات و انباشت های چندین ساله مردم آنان را ناامید کند.

۱۶۳ دانش‌آموز استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در چند روز اخیر گزارش‌های ما نشان می‌دهد که ۱۶۳ دانش آموز این استان مبتلا به کرونا داریم و ۲ هزار و ۸۶۳ دانش آموز هم یکی از اعضای خانواده‌شان گرفتار این بیماری شده است.

بهروز کلیدری در جمع خبرنگاران در این دانشگاه با اشاره به خطر شیوع ویروس در مدارس تصریح کرد: در این مدت ۴۸ معلم مبتلا به ویروس و ۱۸۳ معلم در خانواده فرد مبتلا از این استان بوده‌اند.

وی اظهارداشت : وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از ماه مرداد در این استان بدتر شده است.

سخنگوی دولت: بیش از هر زمانی نیازمند تفاهم و گفتگو هستیم

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به نقش مقاومت اجتماعی در مقابله با تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن، گفت: راهبرد دولت افزایش مقاومت اجتماعی است.

علی ربیعی در نشست منتخبین احزاب و فعالان سیاسی استان اصفهان گفت: امروز بیش از هر دوره‌ای نیازمند واسطه‌های اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: امروز هم اصلاح طلب و هم اصواگرا به دنبال چگونه بهتر زیستن مردم هستند و مباحثه داریم ولی نباید اجازه داد که برخی حواشی به بیگانگان کشیده شود.

نظر شما