شناسهٔ خبر: 42688900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۵ درصدی تخلف تناژ ناوگان باری استان همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از افزایش ۳۵ درصدی افزایش تخلف تناژ بار ناوگان حمل و نقل باری در استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزایش ۳۵ درصدی تخلف تناژ ناوگان باری استان همدانصفر صادقی راد، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان بیان داشت: عبور کامیون با بار‌های غیرمجاز، علاوه بر تخریب جاده‌ها، ترافیک و ایمنی در جاده‌ها را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

صادقی راد با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۵۴۷ مورد تخلف افزایش تناژ بار از سوی این ناوگان در این استان اتفاق افتاده است، افزود: افزایش تناژ بار خسارت‌های جبران ناپذیری را به سطح جاده‌ها وارد خواهد کرد.

او ادامه داد: بار اضافه موجود در وسایل نقیله باری عمر آسفالت جاده‌ها را به شدت می‌کاهد و این امر موجب می‌شود تا به سوی بهسازی جاده‌ها پیش رویم.

صادقی راد با تاکید بر اینکه هزینه‌های نگهداری جاده‌ها خیلی بالا است، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اگر نگهداری راه انجام نشود عمر آسفالت راه بعد از گذشت چند سال از بین می‌رود و باید برای ساخت آن راه، از ابتدا هزینه کرد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر کنترل تناژ بار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای توسط گشت‌های راهداری، دو سامانه توزین هوشمند در حال حرکت (WIM) در محور‌های همدان-تهران و همدان-سنندج نصب شده است و دو سامانه دیگر نیز در حال نصب است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در خصوص کنترل ناوگان مسافری استان همدان نیز یادآور شد: در پایانه‌های استان همدان ۹۰۰ ناوگان مینی بوسی، ۳۵۰ ناوگان اتوبوسی، ۱۶ میدل باس و ۷۰۰ سواری کرایه مشغول به فعالیت هستند که کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی و بررسی ظاهری ایمنی ناوگان، صورت وضعیت ها، کارت سلامت، لباس فرم، کارت هوشمند، معاینه فنی، کنترل سیستم سرمایش و گرمایش، وجود کپسول آتشنشانی و مواردی دیگر به شکل روزانه در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/د 

برچسب‌ها:

نظر شما