شناسهٔ خبر: 42688683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وکیل جولیان آسانژ: ترامپ به بنیانگذار ویکی‌لیکس پیشنهاد عفو مشروط داده بود

صاحب‌خبر -

شفقنا- وکیل جولین آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس می‌گوید رئیس‌جمهوری آمریکا به ویکی لیکس در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد داده بود اگر عوامل هک کننده ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ را معرفی کند، مشمول بخشش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز جنیفر رابینسون وکیل آسانژ به دادگاهی در لندن گفت وی شاهد دیدار دینا روراباکر عضو سابق مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه با موکل خود در سفارت اکوادور در لندن بوده است.
رابینسون تاکید کرد: ترامپ این دیدار را تایید کرده و روراباکر نیز بعد از این گفت‌وگو با ترامپ دیدار کرده است.
وی می‌گوید این پیشنهاد به عنوان راه حلی برنده-‌برنده به آسانژ ارائه شده که در ازای بخشش خود، اطلاعاتی در اختیار ترامپ قرار می‌داد.
گفتنی است، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ سایت ویکی‌لیکس ایمیل‌هایی از کمیته ملی دموکرات منتشر کرد که گفته می‌شود باعث افت آرای هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ شد و نهادهای اطلاعاتی آمریکا احتمال می‌دهند این ایمیل‌ها توسط دولت روسیه هک شده و در اختیار ویکی‌لیکس قرار گرفته است. روسیه این موضوع را رد کرده و می‌گوید در انتخابات آمریکا مداخله نکرده است.
آسانژ، شهروند استرالیا، سال گذشته پس از هفت سال از سفارت اکوادور در لندن رانده و به پلیس بریتانیا مسترد شد. آمریکا خواستار استرداد اوست و وی را به هک کردن کامپیوترها و جاسوسی متهم کرده است. اما هواداران  آسانژ می‌گویند که این اتهامات سیاسی است و او در صورت استرداد به آمریکا عادلانه محاکمه نخواهد شد.

نظر شما