شناسهٔ خبر: 42688642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت الله مدرسی:

سرگرم کردن مردم به مسائل جزیی؛ ترفند دشمن است

امام جمعه موقت یزد گفت: به خاطر ایستادگی، ولایتمداری و بصیرت ملت قهرمان، امروز ایران اسلامی جزو کشورهای مهم و تاثیرگذار و قدرت اول منطقه است و باید این عظمت و عزت مصون بماند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد افزود: مردم باید از عظمتی که به خاطر ایثار شهیدان و رهبری‌های مقام معظم رهبری بدست آمده در پاسداری و مصونیت از آن بکوشند.

وی با اشاره به اینکه امروز قدرت کشور و ملت ما به حدی است که در بسیاری مسائل جهان و حتی تحولات منطقه و انتخابات آمریکا اثر دارد، بر داشتن بینش و بصیرت در برابر هجمه فرهنگی و اقتصادی استکبار تاکید کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اینکه دشمنان فقط به دنبال رسیدن به منافع خود هستند و هیچگاه دست دوستی نداده و نمی‌دهند و دروغ می گویند اظهار کرد: سرگرم کردن مردم به مسائل جزیی جزو ترفندهای دشمن است.

مدرسی به اجرای حکم قصاص یک فرد در کشور بر اساس قانون اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام بر اساس نص صریح قانون صورت گرفت و مشابه آن در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد ولی دشمنان برای سرگرم کردن مردم در فضای مجازی علیه نظام جوسازی کردند.

مدرسی اظهار داشت: در انتخاباتی که قرار است آن سر دنیا برگزار شود، همه کاندیداها مواضع خود در مورد ایران را یک امتیاز و ویژگی برای پیروزی در انتخابات می‌دانند و این نشان می‌دهد که ایران تأثیرگذاری بالایی در همه دنیا دارد.

وی افزود: این تأثیر عظیم، مسئولیت‌های عظیم می‌آورد و باید بسیار هوشیار و آماده و در عین حال مراقب باشیم که دشمن ما را به دنبال چیزهای ساختگی و کم ارزش مشغول نکند تا از مسائل اصلی و مهم خود باقی بمانیم.

مدرسی با اشاره به حکمی که برای نوید افکاری صادر و قصاص شد، تصریح کرد: این اتفاق سبب لشکرکشی دنیای استکبار بود و در مجالس رسمی در سطح وزارت خارجه و در صف فضای مجازی این موضوع مطرح شد در حالی که نظیر آن در دنیا روزانه ده‌ها مورد انجام می‌شود و علت آن سرگرم کردن مردم است تا آنها را از مسائل مهم غافل کند.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: دشمن حباب درست می‌کند و توجه مردم را به شکل مصنوعی به جایی معطوف می‌کند که این‌قدرها ارزش ندارد ولو اینکه حتی ارزشمند باشد و از سالهای قبل مسائل پیش پا افتاده را بزرگ می‌کنند و راه غلط به مردم نشان می‌دهند و عده‌ای را از شناخت مسائل اصلی عقب نگاه می‌دارند.

وی عنوان کرد: به زودی انتخابات ریاست جمهوری دوباره مطرح می‌شود و در این فاصله زمانی نیروهای دست نشانده دشمن تلاش می‌کنند که محاسبات مردم را در انتخابات دستکاری کنند که یکی از مواردی که از اکنون ممکن است اتفاق بیفتد، برخی تحریم‌ها را کم کنند و امتیازاتی را اروپایی‌ها بدهند حتی ممکن است در شرایطی امتیازاتی را آمریکا بدهد اما به نظر شما اینها به این معناست که اینها دست از شرارت برداشته‌اند یا دلشان برای ملت ما سوخته است؟

وی تصریح کرد: هرگز اینگونه نیست و آنها هرگز به جز نابودی نظام اسلامی و چپاول منافع ملت ما به چیز دیگری نمی‌اندیشند و برخی کارها را نیز انجام می‌دهند که به مردم اینچنین القا کنند که سیاست‌های غرب گرایانه به هر حال اثر کرد و فوایدی داشت و مردم باید بفهمند که این فریب است و مردم مراقب باشند که گرفتار قلاب غربی‌ها نشوید و برخی اتفاقات دوباره تکرار نشود مثل انتخابات قبل که دو یا سه هواپیما را به کشور دادند اما مطمئن بودیم که بقیه آنها را نمی‌دهند و برخی نیز بر قرارداد دریافت ۱۰۰ هواپیما مانور دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: ایجاد روحیه در مردم به نحو صحیح لازم و قطعی است اما اگر فریب و شبه فریب یا گزاف گویی باشد، غلط است و آثار سویی دارد و بر اساس فرموده حضرت علی (ع) بی‌تقوایی است.

نظر شما