شناسهٔ خبر: 42688482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــــار

صاحب‌خبر -


پیام تسلیت رهبر معظم  انقلاب
در پی درگذشتِ حاج علی شمقدری

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 با تأثر فراوان اطلاع یافتم که دوست و همراه قدیمی، مرد مؤمن و انقلابی و متشرع، پدر شهید و برادر شهید، مرحوم آقای حاج علی آقای شمقدری رحمة‌الله علیه دارفانی را وداع کرده است. اینجانب در بیش از نیم قرن آشنایی با این برادر باایمان و پرتلاش، همواره او را در جبهه‌ حق، به پایداری و غیرت و صدق و وفا شناخته‌ و از او جز نیکی و مجاهدت ندیده‌ام، رحمت و رضوان خدا بر او باد. وظیفه می‌دانم که به همسر مؤمن و صبور و فرزندان صالح و مکرّم و نیز به دیگر بازماندگان و همه‌ دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض کنم و حشر او با شهیدان و بندگان صالح را از خداوند مسألت نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای / ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

ربیعی: باید گفت‌و‌گوها را بیشتر کرد

سخنگوی دولت گفت: امروز بیش از هر دوره‌ای نیازمند واسطه‌های اجتماعی هستیم چرا که امروز هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا به‌دنبال چگونه بهتر زیستن مردم هستند. مباحثه داریم ولی نباید اجازه داد که برخی حواشی به بیگانگان کشیده شود. به‌گزارش روابط‌عمومی استانداری اصفهان، علی ربیعی روز پنجشنبه در نشست منتخبان احزاب و فعالان سیاسی استان اصفهان افزود: باید گفت‌و‌گو‌ها را بیشتر کرد زیرا نیازمند فهم مشترک هستیم و در این رابطه بیان انتقادات با هدف اصلاح مناسب است و امروز نقش میانجی‌های اجتماعی بسیار پررنگ است و احزاب یکی از همین میانجی‌ها هستند و باید با گفت‌وگو مسائل را پیگیری کنیم و با فهم مشترک به‌دنبال آبادانی بیشتر باشیم. امروز دولت مشکلات را از عمق وجود درک می‌کند ولی در هیچ دوره‌ای مثل امروز بدترین دشمنان ما در دنیا برسر قدرت نبوده‌اند. ربیعی تصریح کرد: این دولت، دولت زیرساختی و مقاومتی بوده است و در حوزه زیرساختی اقدامات بزرگی شده است ولی حجم حمله در ساحت‌های اقتصادی، سیاسی و روانی بیش از آن چیزی است که بتوان بیان کرد؛ دشمنی کار دشمن است ولی امروز ناراحت هستیم از کسانی که می‌دانند چرا وضعیت به این نقطه رسیده است و با بی‌انصافی سخن می‌گویند. وی با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: تا سال ۹۶ با رشد اقتصادی ۴درصدی، نرخ بیکاری کمتر از ۱۰ درصد مواجه بودیم ولی در یک سال اخیر با تروریسم سخت اقتصادی مواجه هستیم و ایجاد تعادل، افزایش مقاومت و حل مسائل خارجی مسائلی است که در دولت دنبال می‌شود و باید با هماهنگی جریان‌های مختلف تحریم‌ها را به تعویق انداخت. ربیعی با اشاره به موفقیت دولت در حوزه زیرساخت‌ها گفت: امروز ۸۰ درصد جمعیت کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند و هیچ نقطه‌ای در کشور نیست که برق نداشته باشد، بیش از ۹۰ درصد روستاها دارای گاز هستند و سهم اشتغال روستایی از ۵ درصد به ۲۵ درصد رسیده است. ربیعی با تأکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قوی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید که شرکت در انتخابات چه فایده دارد زیرا هرچه دموکراسی ضعیف شود فشار خارجی بیشتر می‌شود و برعکس هر چه میزان مشارکت بیشتر شود، فشار خارجی کمتر خواهد شد. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری افزود: مهم نیست که چه کسی در انتخابات امریکا به خانه پوشالی راه پیدا می‌کند، با دموکراسی قوی می‌توان در برابر دشمن ایستاد و امیدوارم شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری به‌گونه‌ای باشد که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

توئیت قالیباف درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‏«خیانتکاران به آرمان ‎فلسطین در تمام جنایات صهیونیست‌ها شریک هستند. دست ظالم را با اشتیاق می‌بوسند و بر صورت مظلوم چنگ می‌زنند. یوم النکبة ثانی را رقم زدند.هیچ راه حلی بدون مشارکت مردم فلسطین وجود نخواهد داشت و خیانتکاران، دوزخیان زمین و آسمان‌ها هستند.»

تبریک یونسی و ظریف  به یهودیان

مشاور رئیس‌ جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، فرارسیدن سال نو عبری (۵۷۸۱) و موعد «روش هشانا» را به همه ایرانیان کلیمی و پیروان حضرت موسی‌(ع) کلیم‌الله تبریک و شادباش گفت. به گزارش ایرنا، در پیام  علی یونسی آمده : ایرانیان کلیمی از قدیمی‌ترین اقوام ایرانی و کهن‌ترین پیروان ادیان توحیدی هستند که قدمتی چند هزار ساله در تاریخ این سرزمین دارند؛ آنان به عشق این سرزمین و فرهنگ آن، هرگز حاضر به ترک آن نشدند و همواره کوروش را ستودند و رواداری او را ارج نهادند.یونسی افزود: ایرانیان عزیز کلیمی تعالیم الهی و عدالت محور حضرت موسی (ع) را با فرهنگ ایرانی در هم آمیختند. این در هم تنیدگی فرهنگی، ایرانیان کلیمی را به جهت پذیرش دیگری، تکریم متقابل پیروان ادیان، انسان دوستی، صلح طلبی و محبت به همنوع، در جهان بشری، نمونه و برجسته کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم  روز پنجشنبه در پیام توئیتری نوشت: به مناسبت سال نو برای تمام یهودیان ایرانی و در واقع تمام یهودیان، شادی و بیش از هر چیز سلامت آرزومندم.

امیر پورشاسب: امریکایی‌ها دوبار قصد حمله داشتند اما پشیمان شدند

معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در برنامه «دستخط» تلویزیون درباره حادثه رخ داده برای هواپیمای اوکراینی گفت: هنوز بررسی‌هایمان به آنجایی که باید، نرسیده است. یک بحثی در مسائل نظامی داریم به نام جنگ الکترونیک. به گزارش باشگاه خبرنگاران
امیر عبدالعلی پورشاسب با اشاره به منهدم کردن هواپیمای روسی در سوریه توسط ارتش ترکیه، افزود: این اتفاق یک جنگ الکترونیک بود. یعنی با رادار و با تصاویر مجازی طوری ترتیب می‌دهند که رادار را فریب می‌دهند و رادارمن احساس می‌کند این هدفی است که باید بزند. حتی مراحل بعد خواستند ترتیبی بدهند تا سوریه هواپیمای مسافربری ما (ماهان) را بزند. حدس من این است که یک جنگ الکترونیک بود که توسط امریکا انجام گرفت. حتی شلیک موشک کروز را هم از مرز گزارش کردند. پورشاسب با بیان اینکه هنوز ثابت نشده که چنین چیزی نبوده، در بخش دیگری گفت که حمله عین‌الاسد را قرارگاه خاتم‌الانبیا دستور داد. ما یک‌سری مسائل آتش به اختیار داریم. به فلان فرمانده گفتیم اگر این اقدام شد شما این اقدام را بلافاصله انجام دهید. حداقل در ۱۵ سال گذشته دو بار امریکا قصد حمله به ما را داشت، ولی از عکس‌العمل‌های ما باخبر و پشیمان شد. وی با بیان اینکه حداقل ۱۰ فرمانده ارتش به هنگام حضور در سوریه شهید شده‌اند، گفت: قدرت دفاعی و سیاسی مکمل همدیگر هستند؛ هرکسی بگوید قدرت دفاعی نیاز نیست، سیاست را هم نمی‌فهمد.

ایران: حمله به کاروان های دیپلماتیک محکوم است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خبر حمله به کاروان خودروهای دیپلماتیک در بغداد، هرگونه حمله یا تعرض علیه مأموریت‌های دیپلماتیک را محکوم کرد.به گزارش«ایران» سعید خطیب زاده با یادآوری مواردی از حمله به دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در عراق، از دولت آن کشور خواهان تشدید و تقویت حفاظت از اماکن دیپلماتیک و تضمین جریان عادی مأموریت های دیپلماتیک دراین کشورشد.

برچسب‌ها:

نظر شما