شناسهٔ خبر: 42688452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهید «حسن وکیل‌زاده»:

مردم بدانید که ما برای اسلام از جان خود گذشتیم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «حسن وکیل‌زاده» آمده است: امت شهید پرور حزب الله و اقشار مختلف مردم بدانید که ما جان خود را به خاطر کشور گشایی نداده‌ایم، بلکه به خاطر رضای الله و برای پیاده شدن حکومت واحد جهانی اسلام و برای گسترش اسلام در سراسر گیتی از جان خود گذشتیم، پس این راه بهترین راه برای همگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، شهید «حسن وکیل‌زاده» در یکم شهریور 1346 در روستای دیزج امیرمدار در یک خانواده‌ متدین و مذهبی دیده به جهان گشود و سرانجام در سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

وصیتنامه شهید:

«ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون»

«نگوئيد آنانكه در راه خدا كشته شدند مردگان‌اند، بلكه زندگان اند و ليكن در نمی‌يابيد»

حمد و سپاس خدايی را كه عالم هستی را آفريد و سپس انسان را خلق نمود و با نازل كردن قرآن و با فرستادن  پيامبران و امامان و نائبان بر حق امام زمان (عج) در طول تاريخ، حق و باطل را به انسان چون روز روشن شناساند و ستيز با باطل را به حق جويان راستين آموزش داد و هدف از اين پيكار با باطل را برای انسان مشخص نمود.

بار خدايا، شكرگزارم از اينكه در اين دنيا که ظلم و ستم و تاريكی همه  جا را فرا گرفته، به من آگاهی عطا فرمودی تا بتوانم راه و هدف خويش را باز يافته و وجودم را از نفس كه اسيرش بودم و هر لحظه در زير موج‌های درهم شكننده‌ی دريای ظلم و ستم به عمق تاريكی فرو ميرفت، برهانم و بتوانم خود را به ساحل حقيقت و روشنایی برسانم.

بارالها خود گواهی از آن لحظه‌ای كه راه و هدف خويش را باز يافتم و راه رسيدن به لقای تو را شناختم و راه خون بار مولا حسين(ع) را لمس كردم هر لحظه قطعه قطعه شدن در راه تو را آرزو كردم و اين را فهميدم كه نمی‌توانم گناهانم را پاك كنم مگر با شهادت، تنها اين خون رنگين می‌تواند مرا از معصيت‌ها غسل دهد والا....

و اما امت شهيد پرور حزب الله و اقشار مختلف مردم بدانيد كه ما جان خود را به خاطر  كشور گشایی نداده‌ايم، بلكه به خاطر رضای الله و براي پياده شدن حكومت واحد جهاني اسلام و برای گسترش اسلام در سراسر گيتی از جان خود گذشتیم، پس اين راه بهترين راه براي همگان است و پويندگان اين راه مقدس در نزد خدا روزی دارند و در رويی زمين  همانند شمع محفل بشريت  می‌سوزند.

امت حزب الله سعی كنيد از امام امت كه ولايت فقيه و راهنمای ما و نائب به حق امام زمان(عج) است پيروی كنيد و به فرامين آن بزرگوار جامه‌ی عمل بپوشانيد كه ما همه مديون اوییم، نگذاريد عده‌ای خدا نشناس خون هاي پاك شهدا را پايمال كنند. سعی كنيد در صحنه‌ی انقلاب اسلامی حضور داشته باشيد و در مراسم‌هایی كه به نفع اسلام و انقلاب برگزار می‌شود با صفوف فشرده شركت نمایيد.

پيام من به جوانان اين است كه دنيا زودگذر است و خيلی هم بی وفا، پس اين هواهای نفسانی ودنيا را زير پا گذاشته و به جهاد در راه خدا بشتابید والگویی برای آيندگان باشيد. پدر و مادر عزيزم، درباره‌ی شهادت من هيچ‌گونه ناراحت نشويد و از خدا براي خودتان  صبر بخواهيد و در برابر دشمنان و دوستان ناآگاه خم به ابرو نياوريد و با سرافرازی در مقابل ایشان بايستيد. پدر و مادر مهربانم، شما زحمات زيادی براي من كشيده‌ايد حق زيادی بر گردن من داريد. من نتوانستم برای شما مفيد باشم، بالاخره همه از اين دنيای فانی می‌روند و من هم امانتی از طرف خداوند در دست شما بودم؛ خداوند امانتش را خواست و شما هم با رضايت و روسفيدی و براي رضای حق تعاليی امانت را بازگردانيديد. پدر و مادرم، سعی كنيد خواهرانم و برادرانم را طوری تربيت كنيد كه عاشق‌الله و سبيل‌الله باشند. شما در مقابل اين زحمات اجر و پاداش را از خداوند متعال خواهید گرفت. من از همه‌ی شما شرمنده هستم، مرا حلال كنيد.

برادرانم، شما بايد رهرو شهيدان باشيد و نگذاريد اسلحه‌ی خونين برادرتان بر زمين بماند. بنده از شما خيلی شرمنده و خجل هستم، چون به شما نيز زحمات زيادي داده‌ام.

برادرم اسماعيل، بدان كه بعد از شهادت دایيی‌ات نام ايشان را بر تو نهادیم، ایشان هميشه در عشق شهادت می‌سوخت و به آن عشق می‌ورزيد. تو در زمانی قدم به اين دنيا نهادی كه رزمندگان اسلام با گام های استوار در جبهه‌های حق عليه باطل می‌جنگیدند و در هر عملياتی تعدادی از ایشان عاشقانه پركشيده و به لقاء الله پيوستند و تو هم بايد همانند رزمندگان در ميدان رزم با باطل بجنگی و اين را به ياد داشته باشی كه نامت مسؤوليت زيادی بر دوش تو گذاشته و بايد همانند اسماعيل در قربانگاه عشق عمرت را به پايان برسانی و اين خواست خدا بود كه تو چشم به جهان بگشایی و من چشم از اين جهان فرو‌بندم. اميدوارم در طول عمرت فردی آگاه و آشنا به احكام و آزاد مرد باشی.

بنده عاجزانه از همه طلب حليت م‍ی‌كنم و از شما می‌خواهم  در عبادات و راز و نيازهايتان به درگاه پروردگار متعال بنده‌ی حقير را دعا كنيد تا خداوند از گناهانم بگذرد و در آخر تمام كسانی كه از اول تا بحال با بنده آشنایی دارند يا اين وصيت نامه را می‌خوانند با بزرگواری خودشان مرا حلال كنند. خداوند همه‌ی شما را در خدمت به اسلام و مسلمين موفق بدارد.

 وصيتنامه دیگری از شهيد:

به حضور خواهر عزيزم؛

با عرض سلام به پيشگاه حضرت ولي عصر(عج) و با درود فراوان بر رهبركبير انقلاب اسلامی و با عرض تبريك و تسليت به خانواده‌های معظم شهدا و با درود و سلام بر شهداي گلگون كفن اسلام.

خواهر عزيزم، اين نامه كه براي شما می‌نويسم هم نامه است و هم وصيت‌نامه. بنده‌ی حقير نمی‌خواستم مزاحم اوقات شريفتان شوم، ولي گفتم خواهرم هنوز به سنی نرسيده كه با  او درد دل کنم و حرف هايی به او بگويم، بدین جهت خواستم اين نامه را يا به عبارت ديگر وصيت‌نامه را بنويسم تا بعد از رفتن من آن را بخوانی و با عمل كردن به آن پاسخ حرف هايم را داده‌باشی.

خواهرم، با اينكه بنده‌ی حقير لياقت وصيت كردن و يا توصيه كردن را ندارم، ولي چند تذكر يا وصيت برايت دارم كه به آن عمل نمايی روح من از تو راضی باشد.

  1. حفظ حجاب اسلامی و حفظ عفت كلام و رعايت تمام شئونات اسلامی و احكام شرعی.
  2. سعی كن بانویی ارزنده و سنگين و باوقار باشی.
  3. در تمام عبادات و راز و نيازهايت دقت كافی و خلوص نيت داشته باش.
  4. هر كاری را که می‌خواهی انجام دهی و يا حرفی بگویی خدا را حاضر و ناظر بدان.
  5. سعی كن با صدای بلند صحبت نكني و زياد نخندی.
  6. تلاش كن خود را درگير مسایل مادی نسازی و زياد به دنيا وفادار نباشی.
  7. هميشه به پدر و مادرت و به برادران خود و كلاً به بزرگترها احترام بگذار.
  8. سعی كن در درسهايت پيشرفت كنی و سطح آگاهی خود را هر چه توانستی بالا ببری و به تمام احكام شرعی و عرفی تسلط و آگاهی كامل داشته باشی.
  9. بر تمامی مشكلات و سخت‌ها غلبه كن و صبر و بردباری خود را از دست نده.
  10. در همه‌ی حالات مخصوصاً در راه رفتن، صحبت كردن، گريه کردن، خندیدن، در برخاستن و نشستن، عفت و وقار داشته باش.
  11. به فرامين و دستورات خداوند متعال و انبيا و امامان و ولايت فقيه (امام خميني ولي فقيه عصر حاضر است) و پدر و مادر خود توجه كرده و عمل كن.
  12. هميشه راه شهدا را در پيش گير.
  13. در زندگی صميميت و صفا و مهر و محبت را ايجاد كن.
  14. قرآن را بيشتر بخوان و بيشتر دعا كن و مرا در اين مواقع از ياد نبر.
  15. با آن همه زحمتی كه به تو داده ام مرا حلال كن و پيام مرا را به گوش جهانيان زينب وار برسان و اعمال حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار بده. 

 

خدايا، خدايا تا انقلاب مهدي، خميني را نگهدار.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

65/10/19

انتهای پیام/

نظر شما