شناسهٔ خبر: 42688275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از ۹۸۰ ورزشکار زن کردستانی در رشته تکواندو فعالیت دارند/ارتقای دانش مربیان اولویت هیات استان

نایب رییس بانوان هیات تکواندو استان کردستان با بیان اینکه بسترهای رشد و بالندگی تکواندو بانوان در استان فراهم است، اظهار کرد: تعداد ۹۸۱ نفر از بانوان تکواندو کار کردستانی دارای بیمه ورزشی هستند.

صاحب‌خبر -

زهرا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، تکواندو را یک ورزش المپیکی و رزمی همراه با آرامش و اعتدال عنوان کرد و اظهار داشت: این ورزش یک نوع حرکات دفاعی همراه با آرامش و زیبایی است و احترام را به همه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسترهای رشد و بالندگی تکواندو بانوان در استان فراهم است اظهار کرد: تعداد ۹۸۱ نفر از بانوان تکواندو کار کردستانی دارای بیمه ورزشی هستند.

مرادی با اشاره به فعال بودن بانوان کردستانی در رشته تکواندو افزود: سال گذشته بانوان در لیگ جام کوثر جوانان در میان ۱۶ تیم در کشور رتبه هشتم را کسب کرد.

نایب رئیس بانوان هیات تکواندو کردستان همچنین یادآورشد: تکواندو بانوان کردستان در سال ۹۷ موفق به کسب رتبه ۱۸ در کشور شد.

به گفته وی، در بخش نونهالان، خردسالان  و نوجوانان بانوان هر ساله مدال آور بوده‌اند.

نایب رییس بانوان هیات تکواندو استان کردستان وضعیت شهرستان‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این رشته ورزشی در تمام شهرستان‌های استان علاقمندان خاص خود را دارد‌.

مرادی امکانات موردنیاز این رشته ورزشی را هزینه‌بردار دانست و گفت: ورزش تکواندو نیازمند زیرساخت‌های مناسب و امکانات خاص مانند تجهیزات ایمنی شامل هوگو و کلاه الکترونیکی است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ها و مسابقات محدود کرده است، اظهار کرد: مسابقات هان مادانگ برای گروه‌های سنی مختلف به صورت مجازی برگزار شده است.

مرادی افزود: هفته گذشته استاژ کیوروگی با هدف بروزرسانی و ارتقا سطح علمی و فنی مربیان و حضور مدرس فدراسیون وحید ناصری در سنندج برگزار شد.

نایب رئیس بانوان هیات تکواندو استان کردستان گفت: کلاس آموزشی استاژ پومسه ویژه داوران هم دهم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: در راستای استعدادیابی کمیته فنی راه‌اندازی شده است، در این راستا نیازمند حمایت و تعامل آموزش و پرورش هستیم.

به گفته مرادی، هم اکنون ۱۵ داور درجه سه و سه مربی درجه ۲ در بخش تکواندو بانوان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سالن خصوصی تکواندو در سنندج دایر است و هم اکنون این سالن مورد بازسازی قرار گرفته است.

تکواندو شامل کیوروگی، پومسه یا فرم است، هان مادانگ یا تکواندو همگانی نیز شامل بخش‌های مختلف دفاع شخصی و شکستن اجسام می‌شود.

تکواندو یکی از منظم‌ترین و علمی‌ترین هنرهای رزمی است که چیزی بیش از مهارت‌های مبارزه فیزیکی به افراد می‌آموزد.

افتخارات تکواندو در عرصه جهانی و بازی‌های آسیایی و المپیک سبب شده این ورزش در کنار وزنه‌برداری و کشتی با اهمیت‌ترین رشته ورزشی در ایران باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

نظر شما