شناسهٔ خبر: 42687369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

رای‌گیری زودهنگام انتخابات در ۴ ایالت آمریکا آغاز شد

رای‌گیری زودهنگام انتخابات آمریکا روز جمعه در چهار ایالت مینه‌سوتا، ویرجینیا، داکوتای جنوبی و وایومینگ آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، افرادی که برای رای‌دهی غیابی ثبت‌نام کرده‌اند، تا یک روز پیش از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) این امکان را دارند که به صورت پستی یا با حضور در حوزه‌های رای‌گیری برگه‌های رای خود را به صندوق بیندازند.

رای‌گیری زودهنگام در مینه‌سوتا در حالی شروع شده که قرار است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها روز جمعه به وقت محلی گردهمایی انتخاباتی برگزار کنند.

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در مینه‌سوتا پیروز شد اما ستاد انتخاباتی ترامپ امیدوار است که این بار اکثریت آرا را در این ایالت به دست آورد.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن در این ایالت با ۱۷ درصد پیشتاز است و این بار نیز احتمالا نامزد دموکرات در مینه‌سوتا به پیروزی می‌رسد.

همچنین نتایج نظرسنجی‌های سراسری نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف زیادی پیشتاز است.

به نوشته هیل، تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که رای‌دهندگان در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا صف‌های طولانی برای اندختن رای خود به صندوق‌ها تشکیل داده‌اند.

قرار است رای‌گیری زودهنگام در ایالت‌های نیوجرسی، میشیگان، ورمونت و ایلینوی از هفته آینده آغاز شود. همچنین رای‌گیری زودهنگام در منطقه کلمبیا و ۲۹ ایالت دیگر از ماه اکتبر شروع می‌شود.

رای‌گیری زودهنگام در حالی انجام می‌شود که با توجه به شیوع کرونا نگرانی‌های زیادی درباره رای‌دهی حضوری ایجاد شده است. انتظار می‌رود در این دوره شماری بیشتری از رای‌دهندگان به رای‌گیری پستی روی آورند.

ترامپ مخالفت خود را با رای‌گیری پستی اعلام کرده و گفته که احتمال تقلب در این شیوه رای‌گیری زیاد است.

نظر شما