شناسهٔ خبر: 42686918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور اسناد تک برگی برای اراضی ملی در بیچار

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی برای ۲۲ پلاک به مساحت ۲۴ هزار و ۶۳۲ هکتار زمین در روستا‌های این شهرستان سند رسمی تک برگ صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،قدیر آریان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: طرح کاداستر (حدنگار) اراضی ملی از جمله سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است که از اوایل سال تاکنون برای ۲۲ پلاک سند تک برگ صادر شده است.

او افزود: با مستند کردن اراضی ملی و کاداستری شدن آن تصرفات عدوانی و تغییرکاربری‌های غیرمجاز نیز از بین می‌رود و در حفظ اراضی ملی و پوشش گیاهی منطقه گامی ارزشمند و بزرگ برداشته خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار تاکید کرد: در برخی از نقاط کشور میان اراضی منابع طبیعی و مستثنیات مردم تداخلاتی وجود دارد که با اجرای طرح کاداستر ضمن کاهش پرونده‌های قضایی، اختلاف میان مردم و ادارات منابع طبیعی کاهش می‌یابد.

او یادآور شد: طرح کاداستر طی تفاهم نامه درمیان سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با موضوع تسریع و تسهیل در اصلاح نقشه‌های روقومی انفال و صدور اسناد کاداستری (حدنگار) در حال اجرا است.

آریان افزود: پیرو طرح «۹ در ۹۹» به عنوان اقدام عملی و نقشه راه مجموعه منابع طبیعی در سال جاری، تا کنون برای ۲۲ پلاک روستایی به مجموع مساحت ۲۴ هزار و ۶۳۲ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما