شناسهٔ خبر: 42686619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی فارس از ۲۹ شهریورماه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا در فارس، ارائه خدمات حضوری به اعضا در همه کتابخانه‌های عمومی فارس با رعایت موازین بهداشتی از سرگرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری گفت: بر اساس مصوبات چهلمین نشست ستاد کرونا در استان فارس، کتابخانه‌های عمومی استان فارس از شنبه ۲۹ شهریورماه در همه شهرستان‌های فارس بازگشایی و ارائه خدمات حضوری در کتابخانه‌ها به اعضا و کاربران از سر گرفته خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه همچنان سالن‌های مطالعه و بخش کودک کتابخانه‌ها تعطیل خواهد بود، اضافه کرد: سایر بخش‌های کتابخانه‌های عمومی استان فارس در طیف گسترده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت بازخواهند گشت.

منوچهری ادامه داد: بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و و اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی انجام می‌شود، همچنین بازگشایی سالن مطالعه و دیگر بخش‌ها منوط به تصمیم گیری مجدد ستاد استانی کرونا است.

او تصریح کرد: بر اساس دستور متخصصان مبارزه با کرونا در استان، در مرحله پیشین فعالیت و خدمات دهی کتابخانه‌های عمومی، منوط به وضعیت شهرستان‌ها براساس میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ بود و تنها شهرستان‌هایی که در مناطق زرد و سفید بیماری قرار داشتند، میزبان اعضا و مراجعه کنندگان بودند، اما در این مرحله تمامی کتابخانه‌های عمومی میزبان اعضا و کاربران خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تصریح اینکه کتابخانه‌ها پس از یک دوره تعطیلی اجباری از اردیبهشت ماه در چندین گام بازگشایی شده است، گفت: با توجه به محدودیت‌ها برای حضور اعضا در کتابخانه‌ها در بازه‌های زمانی متفاوت، کتابخانه‌ها فعالیت‌های خود را تعطیل نکردند.

به گفته او، در این زمان، کتابداران با انجام فعالیت‌هایی همچون، ثبت نام کاربران و امانت کتاب به صورت مجازی، انجام رف خوانی، اصلاح ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه ها، شاداب سازی فضای داخلی کتابخانه، معرفی کتابخانه و خدمات آن و برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در فضای مجازی، زمینه را برای بازگشایی آماده کرده اند.

منوچهری در ادامه با اشاره به اینکه امانت کتاب به اعضا در کتابخانه‌ها با رعایت اصول بهداشتی صورت می‌گیرد، گفت: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضا‌ها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت. همچنین ضدعفونی کردن فضای کتابخانه، ایجاد حائل‌های محافظتی، خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، ایجاد قفسه قرنطینه در کتابخانه، افزایش سقف امانت کتاب‌ها به یک‌ماه از اقداماتی است که در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا و محافظت اعضا و کتابداران انجام شده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در حال حاضر ۲۴۰ کتابخانه عمومی در استان فارس فعال است.

انتهای پیام/ 

نظر شما