شناسهٔ خبر: 42686398 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

30 هزار هکتار زراعت چوب در دست اجرا است

معاون وزیر و رئیس‌ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در یک کار جهشی ۳۰ هزار هکتار توسعه زارعت چوب در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -

مسعود منصور روز پنجشنبه در حاشیه سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با این برنامه‌ریزی در ۲ تا سه سال آینده مشکل زراعت چوب رفع می‌شود.
وی افزود: در این راستا بیش از یک میلیون متر مکعب برداشت چوب از طرح‌های قبلی و صنوبرکاری‌های گیلان و طرح‌های حاشیه مراتع خواهیم داشت.
رئیس ‌سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: باید با تقویت کارهای حفاظتی و با مشارکت مردم در اجرای طرح‌های جنگلی بکوشیم.
منصور ادامه داد: امسال حدود ۴۰ هزار هکتار توسعه جنگل در راستای طرح‌های غنی‌سازی جنگل در دست اجرا داریم و حدود ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی نیز در دستور کار است.
معاون وزیر و رئیس‌ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: اعتبارات صندوق توسعه ملی نسبت به پارسال کاهشی حدود ۵۰ درصدی داشته که بدون شک روی اعتباری که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود، تاثیر می‌گذارد.
منصور گفت: امسال ۵۰۰ هکتار توسعه زراعت چوب در استان همدان هدف‌گذاری شده و درخواست ما افزایش این میزان سطح است.
وی تاکید کرد: استان همدان به لحاظ گونه صنوبر مستعد است و مشکل ما تامین آب غیرمتعارف و آب مناسب است که امیدواریم بتوانیم توسعه زراعت چوب را در این استان انجام دهیم.
منصور گفت: در استان همدان یک‌هزار هکتار صنوبرکاری در راستای زراعت چوب و یک‌هزار هکتار نیز جنگل‌کاری غیر از چوب هدف‌گذاری شده است.
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز پنجشنبه برای بازدید از قابلیت‌های کشاورزی ملایر به ویژه در حوزه انگور و کشمش و بررسی موانع و مشکلات این حوزه به این شهرستان سفر کرده‌اند.

نظر شما