شناسهٔ خبر: 42686097 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کمک کردن

مجتبی

صاحب‌خبر -

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

کمک کردن به دیگران و انفاق موجب پاک شدن نَفس از بسیاری از زشتی ها و رذایل اخلاقی است پیامد دیگر انفاق ، آرامش روحی انفاقگر در دنیا و آخرت است انفاق مالی یا غیر مالی، هر چند کوچک باشد بر خداوند مخفی نیست و کم‌ترین انفاق و کمک در پرونده اعمال انسان نوشته می‌شود تا خداوند وی را بهتر از آنچه انفاق کرده، پاداش دهد؛ هر چه در توان داریم با مال و جان در راه خدا انفاق کنیم یا اینکه علم و تخصصی که داریم برای رضای خدا به دیگران یاد بدیم

 

مثل آنان که مالشان را در راه خدا انفاق می‌کنند به مانند دانه‌ای است که از آن هفت خوشه بروید و در هر خوشه صد دانه باشد، و خداوند از این مقدار نیز برای هر که خواهد بیفزاید، و خدا را رحمت بی‌منتهاست و (به همه چیز) داناست. (۲۶۱سوره بقره)
آن کیست که به خدا قرض نیکو دهد (یعنی قرض الحسنه و صدقه دهد و احسان به فقیران کند) تا خدا بر او چندین برابر گرداند و او را پاداشی با لطف و کرامت باشد؟. (ایه11 سوره حدید)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : هر که حاجت برادر مسلمان خویش را برآرد چنان است که حج کرده و عمره به جا آورده است.
حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام فرمود:
از بخشش کم شرم مکن ؛ زیرا که محروم ساختن (و هیچ چیز ندادن) از آن هم کمتر است.
امام رضا علیه السلام فرمود : هر كس اندوه و مشكلى را از مؤمنى برطرف نمايد، خداوند در روز قيامت اندوه را از قلبش برطرف سازد.

 

ای اهل ایمان، از آن‌چه روزی شما کردیم انفاق کنید پیش از آن‌که بیاید روزی که نه کسی (برای آسایش خود) چیزی تواند خرید و نه دوستی و شفاعتی به کار آید، و کافران(دریابند که) خود ستمکار بوده‌اند. (آیه ۲۵۴ سوره بقره)

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

 

نظر شما