شناسهٔ خبر: 42685969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی:

کمبود سرمایه از چالش های توسعه اقتصادی بخش کشاورزی است

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: کمبود سرمایه یکی از موانع مهم و از چالش های رشد و توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

داور ماهی کار ۲۸ شهریور در مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و جدید شعب بانک کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: بخش کشاورزی در افزایش تاب آوری در مقابل تحریم ها و مقاوم سازی پایه های اقتصاد ملی و تامین مواد اولیه سایر بخش ها و امنیت غذایی کشور نقش مهمی ایفا می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های اقلیمی و اکولوژیک به ویژه موقعیت ژئوپلتیک استثنایی ایران در جهان، می توان ادعا کرد که رشد و توسعه اقتصادی کشور از مسیر کشاورزی می گذرد.
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی افزود: در سال ۱۳۹۸ علیرغم اینکه رشد ارزش افزوده کشور منفی بوده اما رشد آن در بخش کشاورزی ۸.۸ درصد و سهم ارزش افزوده بخش موصوف از تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت ۹.۲درصد بوده است.
ماهی کار با بیان اینکه منابع تامین مالی بخش کشاورزی یا به طور مستقیم از بانک های تخصصی و غیر تخصصی به صورت رسمی  یا از منابع غیر رسمی تامین می شود، ادامه داد: از آنجا که نرخ بهره منابع غیر رسمی بالاتر است و این معضل مشکلاتی را برای کشاورزان و فعالان عرصه تولید ایجاد می کند بنابراین عمده نگاه ها در این مسیر به سمت بانک کشاورزی است که مطابق ماده ۳۳ قانون برنامه ششم مقرر شده است بانک های غیر تخصصی ۱۵ درصد و بانک کشاورزی ۹۰ درصد از منابع خود را به این بخش اختصاص دهد.
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی اظهار کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد ۸.۱ درصد تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش کشاورزی تزریق شده است که اگر سهم بانک کشاورزی را از آن کسر کنیم سهم بانک های غیر تخصصی در پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی ۲ درصد خواهد بود. 
وی با اشاره به اینکه در راستای جهش تولید قدم های موثری ازسوی بانک کشاورزی به عنوان سازمان تسهیل گر در زمینه به اوج رساندن تولید و رفع موانع مرتبط با توسعه عملکرد بنگاه های تولیدی ادامه داد: خروج از بنگاه داری و فروش املاک و اموال مازاد، تلاش برای کاهش مطالبات معوق، اولویت بخشی به واحدهای کوچک و متوسط برای پرداخت تسهیلات، حمایت از زنجیره های تولید، حمایت از محصولات اساسی و استراتژیک، حمایت از توسعه گلخانه ها، پرورش ماهی در قفس، زراعت چوب و گیاهان دارویی و توسعه زارعت دیم از جمله اقدامات بانک کشاورزی در راستای جهش تولید است.
به گزارش ایسنا، این مراسم از زحمات رضا نوری به عنوان مدیر پیشین شعب بانک کشاورزی استان اردبیل تقدیر شده و داود رجبی به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام

انتهای پیام

نظر شما