شناسهٔ خبر: 42685699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اعطای بالاترین نشان آمریکا به امیر کویت از سوی دونالد ترامپ

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار و به مناسبت شصتمین سالگرد برپایی روابط دوجانبه، نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا که بالاترین نشان واشنگتن است، را به امیر کویت اعطا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «علی جراح الصباح» وزیر دیوان امیری کویت اعلام کرد که در مراسم ویژه ای که امروز جمعه در کاخ سفید برگزار شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا را به « صباح جابر احمد الصباح» امیر کویت اعطا کرد.

او گفت: ترامپ از تلاش های بزرگ و مستمر امیر کویت و نقش بزرگی که در منطقه و جهان بر عهده دارد تکریم کرد و در رأس آن روابط تاریخی و ویژه دولت کویت و آمریکا قرار داد. این مراسم همزمان با شصتمین سالگرد برپایی روابط دیپلماتیک میان دو کشور برگزار شد.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد: دونالد ترامپ امروز جمعه میزبان شیخ «ناصر الصباح الأحمد الجابر» فرزند بزرگ امیر کویت به نمایندگی از او بود تا نشان لیاقت نظامی را دریافت کند.

در این بیانیه آمده است: امیر کویت رهبر خاورمیانه طی ده ها سال است و حقیقتا دوست و شریک استواری برای آمریکاست.

کاخ سفید در این بیانیه از میانجیگری ها امیر کویت در حل و فصل درگیری های خاورمیانه در سایه سخت ترین شرایط تقدیر کرد.

به گفته کاخ سفید نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا، بالاترین نشان والا و خاصی است که تنها از سوی رئیس جمهور اعطا می شود و از سال ۱۹۹۱ تاکنون این نشان به هیچ فردی اعطا نشده بود.

دیوان امیری کویت پیش از این اعلام کرد که امیر کویت که ۹۱ سال دارد و از سال ۲۰۰۶ بر این کشور حکمرانی می‌کند، وضع جسمانی خوبی دارد و پس از انجام یک عملیات جراحی موفقیت آمیز از بیمارستان ترخیص شده است.

این خبر را در آرتی عربی می‌توانید ببینید.

 

نظر شما