شناسهٔ خبر: 42685548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ناو هواپیمابر آمریکا وارد خلیج فارس شد

فارس

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است روز جمعه اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس نیمیتز» با همراهی ناوچه‌های «پرنستون» و «فیلیپین سی» و همچنین ناوشکن «یو‌اس‌اس استرت» وارد خلیج فارس شده است. بر اساس بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، ماموریت این ناوگروه عملیات و آموزش متحدان منطقه‌ای و ائتلاف بوده و فراهم کردن پشتیبانی هوایی دریایی از عملیات ائتلاف ضد داعش است.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، ناو هواپیما بر «یو‌اس‌اس نیمیتز» آمریکا برای پشتیبانی از عملیات ائتلاف موسوم به ضد داعش وارد خلیج فارس شد.
 
 ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است روز جمعه اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس نیمیتز» با همراهی ناوچه‌های «پرنستون» و «فیلیپین سی» و همچنین ناوشکن «یو‌اس‌اس استرت» وارد خلیج فارس شده است.
 
بر اساس بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، ماموریت این ناوگروه عملیات و آموزش متحدان منطقه‌ای و ائتلاف بوده و فراهم کردن پشتیبانی هوایی دریایی از عملیات ائتلاف ضد داعش است.
 
پس از خروج ناو هواپیمابر «ابراهام لینکلن» در نوامبر گذشته، این اولین بار است که یک ناوهواپیمابر دیگر وارد منطقه خلیج فارس می‌شود.
 
ناو نیمیتز چند روز پیش برای توقف کوتاه و برخی اقدامات لجستیکی در بندر «الدقم» در عمان پهلو گرفته بود.
 
آمریکا و دولت عمان سال ۲۰۱۹ توافق کردند تا ناو‌های هواپیمابر آمریکا امکان دسترسی به بنادر این کشور را داشته باشند. اینک بندر الدقم دومین پایگاه ناوگان پنچم دریایی ایلات متحده در منطقه محسوب می‌شود.
منبع: فارس
ازدواج سحر قریشی با بازیگر نقش بهتاش! فروش سایپا99/قیمت خودرو‌های سایپا امروز اعلام شد+جدول عصبانیت شدید شیلا خداداد از رضا رشید پور +فیلم یارانه نقدی 120 هزارتومان شد+جزئیات جدید با همسان سازی حقوق بازنشستگان چقدر میشود؟ پرداخت یارانه نقدی 120 هزارتومانی به مردم قطعی شد+جزئیات جدید ازدواج چندش آور یک زن متاهل با حیوان! + عکس های عاشقانه فیلم لو رفته از مریم معصومی + عکس لیندا کیانی 40 ساله شد / تولد لاکچری لیندا کیانی + عکس عكس خاص اشكان خطيبي عكس ديده نشده الناز شاكردوست در كنار آقاي كارگردان

نظر شما