شناسهٔ خبر: 42685431 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

۳۰۰۰ روز بی شکست در خانه؛

پرسپولیس با رکورد استثنایی در مقابل التعاون!

تیم پرسپولیس در ۳۰۰۰ روز گذشته هیچ دیدار خانگی ای را واگذار نکرده؛ حتی مسابقاتی که در زمین ثالث برگزار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، این رکورد استثنایی در حالی رقم خورده که سرخپوشان شش فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در این بین تجربه کردند اما تاکنون هیچ شکستی در خانه نداشته‌اند. پیروزی در ورزشگاه آزادی حالا یک اتفاق معمول برای پرسپولیس به حساب می‌آید اما حتی در زمین بی طرف نیز تیمی موفق به تسلیم قرمزهای تهرانی نشده است.

 

آخرین باخت پرسپولیس سال ۲۰۱۲ در مقابل الهلال عربستان بود که البته خللی در صعود شاگردان مصطفی دنیزلی به وجود نیاورد و آن ها با غلبه بر الشباب در امارات جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آوردند.

 

در سال ۲۰۱۵ تیم حمید درخشان و سپس برانکو ایوانکوویچ عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشتند و با پیروزی مقابل الهلال، بنیادکار، النصر عربستان و لخویا (الدحیل) لیگ قهرمانان را به پایان رساندند. سه پیروزی در حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر به دست آمد که حالا رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در این تورنمنت به حساب می‌آید. در این فصل آخرین تقابل پرسپولیس با تیمی عربستانی در ورزشگاه آزادی هم رقم خورد.

 

در سال ۲۰۱۷ تیم برانکو ایوانکوویچ این نمایش مقتدرانه را ادامه داد و مقابل الریان، الهلال، الوحده، لخویا (الدحیل)، الاهلی و دوباره الهلال بدون باخت باقی ماند. نکته جالب این که سه تقابل برابر تیم های عربستانی در زمین بی طرف (سلطان قابوس عمان) بود اما باوجود این که جو به سود سعودی ها بود، بازهم سرخ ها سربلند بیرون آمدند.

 

یک سال بعد که پرسپولیس به فینال نیز راه یافت، تیم های السد (دو بار)، الدحیل، نسف قارشی، الوصل و الجزیره حریفان پرسپولیس بودند که هیچ یک در ورزشگاه آزادی کاری از پیش نبردند و تنها السد در نیمه نهایی به نتیجه تساوی رسید که البته همین نتیجه شاگردان برانکو را راهی فینال کرد.

 

این در حالی است که حتی سال گذشته که پرسپولیس از صعود بازماند هم تیم های السد، الاهلی و پاختاکور در بازی خانگی نتوانستند این تیم را شکست دهند. البته بازی با الاهلی دوباره در زمین بی طرف انجام شد.

 

به عبارتی پرسپولیس در ۲۰ بازی اخیر آسیایی خود در خانه شکست نخورده و رکورد فوق العاده ۳۰۰۰ روز عملکرد مقتدرانه را در کارنامه دارد. آن ها امشب نیز به صورت تشریفاتی میزبان خواهند بود اما بدیهی است که هیچ یک از امتیازهای میزبانی را ندارند؛ با این حال شاید از نظر روانی این موضوع به شاگردان گل‌محمدی کمک کند. هرچند که فعلا تا سال ۲۰۲۱ آن ها در ورزشگاه آزادی بدون باخت باقی خواهند ماند.

نظر شما