شناسهٔ خبر: 42685269 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

ماجرای عبور زائران اربعین از مرز شلمچه به عراق چه بود؟

صبح امروز ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ جمعی از شهروندان و زائران آبادانی و خرمشهری در قالب کاروان زیارتی به قصد عزیمت به عتبات عالیات به سمت مرز ایران و عراق در شلمچه حرکت کردند. برخی از این زائران با مقاومت و تندروی قصد رفتن به مرز شلمچه را داشتند که مسئولان امنیتی و انتظامی استان خوزستان مانع آن‌ها شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهرآرانیوز؛ ولی‌الله، حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، اظهار کرد: صبح امروز ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ جمعی از شهروندان و زائران آبادانی و خرمشهری در قالب کاروان زیارتی به قصد عزیمت به عتبات عالیات به سمت مرز شلمچه حرکت کردند.

وی عنوان کرد: در راستای کنترل اوضاع با توجه به مساله ویروس کرونا و عدم پذیرش زائران توسط کشور عراق، عوامل انتظامی و مرزبانی در مسیر منتهی به مرز شلمچه ایست بازرسی و موانع ایجاد کردند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: متأسفانه برخی از زائران با مقاومت و تندروی قصد رفتن به مرز شلمچه را داشتند که با حضور به‌موقع مسئولان امنیتی و انتظامی استان و اقناع زائران در رابطه با پیامد‌های خطرآفرین کرونا و عدم پذیرش زائران از سوی کشور عراق، این جمعیت ۳۰۰ نفره قصد بازگشت کرد.

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم پذیرش زائران توسط کشور عراق تمام مرز‌های جمهوری اسلامی ایران مسدود است و مسئولان از زائران خواسته‌اند که به سمت مرز‌ها نیایند.
 
تعداد بازدید : 536
<div id="video-display-embed-code_193371" ><script defer type="text/JavaScript" src="https://shahraranews.ir/fa/news/play/embed/43515/193371?width=400&height=300"></script></div>
 
ویدئو منتسب به عبور زائران اربعین از مرز
 
 

اداره نظارت بر گذرگاه‌های مرزی در عراق نیز گفت مرزهای این کشور همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا بر روی زائران اربعینی بسته است.

این اداره امروز جمعه طی بیانیه‌ای در واکنش به ویدیوئی که در آن برخی از افراد تلاش دارند از گذرگاه‌های مرزی مشترک بین ایران و عراق وارد این کشور شوند، گفت که این هیئت همچنان کاملا به مقررات کمیته عالی بهداشت و سلامت در ارتباط با بستن مرزها در برابر همه زوار اربعینی ملزم است.

در این بیانیه آمده است: «اصول و دستورالعمل‌های اعلام شده، بر خروج عراقی‌هایی که به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های ایران حضور دارند یا بیماران عراقی (بیماران سرطانی، معلولان و کسانی که دارای فشار خون بالا هستند و نمی‌توانند از طریق هوایی سفر کنند)، تأکید دارد. ولی سایر گذرگاه‌های ما به کلی بسته است».

منبع: فارس

نظر شما