شناسهٔ خبر: 42685253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاسداران انقلاب اسلامی به قله پرآو صعود کردند

صعود سراسری کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غرب کشور به قله پرآو برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف  گفت:  صعود سراسری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با شرکت کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غرب کشور شامل دو استان کرمانشاه و همدان به قله پرآو انجام شد.

سردار عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه راه شهدا همواره الهام بخش راه ما خواهد بود اظهار داشت: این صعود یک روزه بود که کوهنوردان سپاهی توانستند قله پرآو باارتفاع ۳۴۰۵ متری را فتح کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه در این صعود پیشکسوتان سپاهی و رزمندگان جوان حضور داشتند گفت: امیدواریم با سرلوحه قرار دادن شهدا و راه نورانی آنان در مسیر زندگی اقشار مختلف مردم و نوجوانان همواره ره رو شهدای گرانقدر این مرز و بوم باشیم.

لازم به ذکر است که کوهستان پرآو رشته کوهی امتداد یافته از شمال غرب تا شمال‌شرق شهر کرمانشاه، باطول تقریبی ۸۰ کیلومتر و وسعت تقریبی حدود ۹۸۰ کیلومتر مربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران می‌باشد.

رشته کوه پراو از سمت شمال غربی به رشته کوه شاهو متصل است و از سمت جنوب شرقی، رودخانه معروف گاماسیاب آن را از رشته کوه هرسین جدا می‌کند و دهستانهای پای روند و میان دربند در جنوب غربی و دهستان‌های دینور و بیلوار در شمال شرقی این کوهستان واقع شده‌اند.

قله پرآو باارتفاع ۳۴۰۵ متر از سطح دریا بلندترین قلهٔ این کوهستان و یکی از۱۵۱۵قله بسیار برجسته جهان به‌شمار رفته که در شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده‌است.

کوه‌های این منطقه دارای یکی از عمیق‌ترین لایه‌های لایم استون کره زمین است و همچنین بعلت فشارهای ناشی از کوه‌زایی آلپی شکاف‌های بسیاری پیدا کرده‌است به همین علت عمیق‌ترین غارهای ایران مانند غارهای پراو، جوجار، قیژلان و چاه غار قلا در این کوهستان قرار دارند.

انتهای پیام/ز

نظر شما