شناسهٔ خبر: 42683774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دشمن تمام عزم خود را برای نابودی جبهه مقاومت جزم کرده است/ رسانه‌ها به میدان بیایند

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی تأکید می‌کند: دشمن تمام عزم خود را با هدف به زمین زدن جبهه مقاومت جزم کرده است و رسانه‌های انقلاب امروز باید تحلیل‌ها، اطلاعات درست و بصیرت سیاسی به مردم بدهند.

صاحب‌خبر -

مرتضی عبداللهی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در جهت آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به آحاد جامعه باید در مورد آن صحبت شود، وضع فعلی کشور لبنان بعد از انفجار اخیر است.

وی تصریح کرد: امروز در سطح جهان، محور مقاومت در شرایطی قرار دارد که استکبار جهانی را به زانو درآورده است؛ اروپا، آمریکا و عمله آن‌ها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی از هیچ اقدامی برای لطمه زدن به محور مقاومت کوتاهی نکرده‌اند؛ البته آن‌ها لبنان را پشتیبان اصلی محور مقاومت و هسته مرکزی مقاومت را جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: دشمن چه علیه کشور ما و چه علیه سایر کشورهایی که با ایران ما ارتباط دارند و همکاری می‌کنند، از هیچ کاری فروگذار نکرده است و با نگاهی به منطقه و جهان به‌خوبی می‌توان این مسأله را درک کرد.

عبداللهی افزود: اگر بخواهیم ماجرایی که در لبنان اتفاق افتاده و شرایطی که پیش آمده است، را تحلیل کنیم، باید دانست که یک سال پیش، سعد حریری استعفا کرد و هدف او از این استعفا، تحت‌فشار گذاشتن حزب‌الله لبنان بود.

او اضافه کرد: سعد حریری و کسانی که پشتیبانی‌اش می‌کردند، دنبال این بودند که بگویند هیچ یک از رهبران اهل سنت در لبنان نمی‌توانند همچون او کشور را اداره کنند؛ از این‌رو، من استعفا می‌دهم و با این استعفا آن‌ها را تحت‌فشار گذاشته و بعد بازمی‌گردم و جریان 14 مارس کشور را در دست می‌گیرم.

عبداللهی افزود: آن‌ها همان‌جا اولین شکست را خوردند و با درایت رئیس‌جمهور لبنان، رئیس مجلس لبنان و حزب‌الله، «حَسان دیّاب» به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد و در طول این یک سال توانست کشور را به‌خوبی اداره کند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: آن‌ها دوباره به تحت‌فشار گذاشتن حسان دیاب اقدام کردند و لیره لبنان در مدت 10 ماهی که حسان دیاب نخست‌وزیر بود، به کمترین میزان ارزش خود در چند سال اخیر رسید.

وی اضافه کرد: آخرین حربه آن‌ها این بود که یک روز قبل از این انفجار، وزیر امور خارجه استعفا می‌دهد؛ پیش‌بینی آن‌ها این بود که حسان دیاب با این استعفا و فشار، خود نیز کناره‌گیری کرده و استعفا خواهد داد؛ اما او به این کار دست نزد و همان روز، شربل وهبه را به‌عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی افزود: نهایت این جریانات، انفجار اخیر در لبنان بود و ما نمی‌گوییم سهوی یا عمدی صورت گرفت، چراکه تحلیل‌ها بسیار زیاد است و به مرور زمان روشن خواهد شد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: باید بدانیم این اتفاق چه عمدی و چه سهوی، فشار را بر دولت حاکمه لبنان چندین برابر می‌کند و دشمن از این شرایط حداکثر بهره‌برداری را در جهت ضربه زدن به حزب‌الله و دولت لبنان خواهد کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر شرایط لبنان حساس است و رسانه‌های دشمن کار خود را آغاز کرده‌اند، بیان کرد: رسانه‌ها دائماً در حال انتقال افکاری چون آنجا انبار مهمات حزب‌الله لبنان بوده است، به اذهان عمومی هستند و این رسانه‌ها با تمام توان پای ایران را هم به میان آورده‌اند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: آنها به شکل‌های مختلف، اخباری را مبنی بر اینکه ایران نیز به‌عنوان یکی از حامیان حزب‌الله می‌توانسته در این موضوع دخیل باشد، مطرح می‌کند که اگر این کار را نمی‌کرد، انفجار صورت نمی‌گرفت؛ مردم نیز خوراک خویش را از همین رسانه می‌گیرند و آن‌ها قطعاً نهایت سوءاستفاده را خواهند کرد.

عبداللهی با اشاره به اینکه این اتفاق برای حزب‌الله لبنان یک شمشیر دو لبه است، گفت: اگر حزب‌الله لبنان بتواند با کمک حکومت لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن این فاجعه را برطرف کند، این بندر را بسازد و اجازه ایجاد مشکلات اقتصادی را ندهد، این دولت مستحکم‌تر از چیزی خواهد شد که استکبار جهانی فکر آن را می‌کرد و جایگاه حزب‌الله لبنان تثبیت‌تر خواهد شد و اگر نتوانند، شرایط سیاسی در لبنان خیلی پیچیده خواهد شد.

او افزود: دشمن برای تک‌تک کشورهای منطقه نقشه کشیده است؛ ما اتفاق اخیر در عراق را به یاد داریم، آن‌ها سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی را با این تفکر که اگر او را بزنیم، عراق را در دست می‌گیریم، مورد ترور قرار دادند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اضافه کرد: نتیجه این اقدام، این شد که تعداد زیادی از پایگاه‌های نظامی، سیستم‌های پدافندی و تمامی نیروهایش در منطقه را جمع و در جهت پدافند همان سه پایگاه مستقر کرد.

عبداللهی بیان کرد: فضل الهی اجازه نداد آن‌ها به اهداف شوم خویش برسند. دشمن تمام عزم خویش را با هدف به زمین زدن جبهه مقاومت جزم کرده است و در تمام اقدامات خود یک پیوست برای کشور ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینجاست که نقش رسانه‌های انقلاب پررنگ می‌شود که باید تحلیل‌ها، اطلاعات درست و بصیرت سیاسی به مردم بدهند؛ چراکه همه مردم قرار نیست تحلیل‌گر باشند، این وظیفه رسانه است که محتوای صحیح را به اقشار مختلف مردم منتقل و شفاف‌سازی کند که اگر تحلیل‌ها عقلانی و با استدلال باشد، همه خواهند پذیرفت.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تأکید کرد: حزب‌الله لبنان، محور مقاومت در سوریه، عراق و یمن و ... عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است؛ ضمن اینکه همین لبنان در زمان سیل، همیار و کمک‌حال ما بود و در قالب گروه‌های جهادی با حضور در خوزستان و گلستان اقدامات بسیار مؤثری برای ما انجام داد؛ نباید این‌ها فراموش شود و رسانه موظف است این‌ها را به مردم یادآوری کند.

عبداللهی از اصحاب رسانه خواست تا اجازه ندهند تا کسانی که امنیت مملکت را به باد فنا دادند و برادران و خواهران دینی ما را به خاک و خون کشیدند، به اهداف شوم خود برسند.

او گفت: دشمن تمام تلاش خود را در حوزه رسانه‌ای گذاشته است تا ناامیدی و یأس را بین مردم ایران به یک گفتمان تبدیل کند؛ پس رسانه‌های ما نیز باید به وظیفه خود به‌خوبی عمل کنند.

انتهای پیام/74001/م/

نظر شما