شناسهٔ خبر: 42681059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کربلای ایران برگزار نمی‌شود

معاون استاندار تهران درخصوص برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرری گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این راه‌پیمایی به صورت متمرکز برگزار نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ساله برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط خاصی که داریم، در خصوص برگزاری این برنامه از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست استعلام کردیم.

وی با تأکید بر حفظ سلامت مردم ادامه داد: تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های ملی، بر عهده شهرستان نیست و ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا در مورد برگزاری این برنامه تعیین تکلیف و به شهرستان ابلاغ شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: هم اکنون وضعیت تهران با شکل‌گیری موج سوم بیماری کرونا همراه است اما در مورد روزهای آینده مشخص نیست که شرایط بهتر خواهد شد یا بدتر و از این رو نمی‌توان زودتر اعلام کرد چه برنامه‌هایی برای این ایام درنظر گرفته می‌شود چون باتوجه به شرایط روز تصمیم‌گیری خواهد شد. 

توکلی تصریح کرد: درصورتی که نظر ستاد مقابله با کرونا بر برگزاری پیاده‌روی اربعین بود، در سطح شهرستان آمادگی لازم برای اجرای برنامه وجود داشت و تلاش می‌کنیم با رعایت تمهیدات و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند مراسم دهه اول محرم که به شکل خوبی اجرا شد، برنامه‌های دیگری مناسب با ایام اربعین به بهترین شکل برگزار کنیم. 

ایام محرم در شهرستان ری وضعیت مطلوبی داشتیم 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری عزاداری در دهه اول محرم بیان کرد: درخصوص دستورالعمل برگزاری عزاداری در ایام محرم و صفر بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، در سطح شهرستان ری جلسات مختلف و متعددی با دستورات مشخص و با حضور نمایندگانی از هیئات، مداحان، هیأت امنای مساجد، حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، تبلیغات اسلامی و امور مساجد برگزار شد. 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ایام محرم در شهرستان ری وضعیت مطلوبی داشتیم، اضافه کرد: با انسجام و همدلی که در شهرستان وجود دارد و تعاملاتی که در این جلسات ایجاد شد همچنین با همراهی مردم ولایی ری، برنامه‌های عزاداری در سطح شهرستان با رعایت تمام پروتکل‌ها و به بهترین شکل برگزار شد. 

توکلی عنوان کرد: عمده هیأت‌ها و عزاداران دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و تعداد بسیار کمی از هیئات که کمتر از ۱۰ مورد بوده، برخی از نکات را رعایت نکرده بودند که تذکرات لازم به آن‌ها داده شد و پس از آن با رعایت دستورالعمل‌ها در روزهای بعدی به عزاداری ادامه دادند و معاون امنیتی انتظامی استانداری نیز در بازدیدی که از برنامه‌های عزاداری شهرستان داشت، اعلام رضایت کرد.

وی یادآور شد: مردم مؤمن و انقلابی ری که همیشه و در تمام صحنه‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور پررنگ دارند، در ایام محرم امسال نیز که شرایط خاصی داشتیم و تجربه جدیدی برای همه بود، همراهی خوبی داشتند و با برگزاری مراسمات خوبی که انجام شد به همه آزادگان جهان ثابت کردند که در هر مکانی و با هر شرایطی می‌توان پیام امام حسین(ع) و قیام عاشورا را به همه دنیا مخابره کرد.  

فرماندار ویژه شهرستان ری ابراز کرد: از عمده بخش‌ها و روستاها سرکشی و بازدید داشتیم که وضعیت بسیار مطلوب و رضایت بخش بود البته بازرسی‌ها ادامه دارد و برخی هیئات تا پایان ماه صفر نیز به اقامه عزا می پردازند که همگی با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و در فضای باز در حال برگزاری است. 

توکلی با بیان اینکه پس از ایام عزاداری هیچگونه مشکلی نداشتیم، خاطرنشان کرد: هدف از نظارت‌ها سلامت مردم است و مبنای حرکت ما برای برگزاری هر مراسمی به هر شکلی مصوبات ستاد مقابله با کرونا است و امیدواریم مراسمات و برنامه‌های پیش رو نیز به همین شکل برگزار شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

نظر شما