شناسهٔ خبر: 42680745 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دو پیشنهاد از چین دارم؛

حامد حدادی: بابت ۵ سال بازی در لیگ NBA هنوز حقوق می‌گیرم

ملی‌پوش ۲.۱۸ سانتی متری بسکتبال ایران با انتقاد از کنار رفتن نماینده ماهشهر از لیگ برتر در مورد وضعیت خود گفت: دو پیشنهاد از لیگ باشگاهی چین دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حامد حدادی در مورد آیین نامه نقل و انتقال بازیکنان بسکتبال برای حضور در رقابت های باشگاهی گفت: از ۵-۴ سال پیش قانونی وضع شده مبنی بر اینکه ما بازیکنان لژیونر در صورت پیوستن به لیگ برتر در اواسط راه، حکم یار خارجی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به طور مثال من به عنوان یک لژیونر در لیگ چین بازی می کنم، رقابت های این کشور زودتر از ایران تمام می شود و فرصت می شود که بتوانم از زمان باقیمانده برای حضور در لیگ ایران استفاده کنم اما در این صورت حکم بازیکن خارجی را خواهم داشت، در حالی که کارت صادرشده برای ما ایرانی است.

حدادی خاطرنشان کرد: در این زمینه طی روزهای گذشته صحبت هایی با فدراسیون داشتم اما به نتیجه نرسیدم.

این ملی پوش بسکتبال با بیان اینکه دو پیشنهاد از لیگ چین دارد، خاطرنشان کرد: سی چو آن یکی از تیم هایی است که برای فصل جدید مسابقات به من پیشنهاد داده است. از یک تیم دیگر هم پیشنهاد دارم اما به نظرم پیشنهاد سی چو آن بهتر است، البته هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ام.

بهترین سنتر آسیا همچنین از غیبت تیم پتروشیمی در فصل جدید لیگ برتر انتقاد کرد و گفت: دو سال در ماهشهر بازی کرده ام. رشته های زیادی در این شهر فعالیت دارند اما بسکتبال جایگاه ویژه ای دارد. برای هر دیدار این رشته ۶-۵ هزار نفر به سالن می آیند که فقط از خود ماهشهر نیستند. متأسفانه نماینده این شهر امسال در لیگ حضور ندارد و دلیل آن را هم نمی دانم.

حدادی تأکید کرد: از زمانی که در بسکتبال فعالیت دارم، ماهشهر و تیم های باشگاهی‌اش در لیگ فعال بوده اند. این تیم ها باعث پیشرفت خیلی از بازیکنان شده اند. ۸۰ درصد بسکتبالیست ها آنجا بوده اند. ۸۰ درصد مربیان بزرگ هم در این تیم ها کار کرده اند. متأسفانه تیم هایی که از بسکتبال رفته اند دیگر شرایط بازگشت پیدا نکرده اند. صنام و صباباتری جزو این دسته تیم ها هستند. فقط ذوب آهن یک دوره رفت و برگشت داشت. امیدوارم در فرصت باقیمانده شرایط برای بازگرداندن پتروشیمی مهیا شود.

این بازیکن ۲ متر و ۱۸ سانتی متری بسکتبال با یادآوری اینکه ۸ ماه است که اردوی گروهی برای بازیکنان بسکتبال برگزار نشده، خاطرنشان کرد: این شرایط اصلا خوب نیست. به خصوص که بسکتبال ایران المپیک را هم در پیش دارد. امیدوارم شرایط به گونه ای مهیا شود که زودتر بتوانیم اردو داشته باشیم.

وی همچنین در مورد ترکیب تیم ملی بسکتبال و لزوم جوانگرایی در این ترکیب گفت: چند نفر از بازیکنان با تجربه حضور دارند و بازیکنان جوان هم در کنار آنها بازی می کنند. در کل البته باید به بازیکنان با قد بلند بیشتر بها داده شود. تا کنون بازیکنان با این شرایط فیزیکی آمده اند اما به خاطر اینکه از آنها خیلی استفاده نمی شد، رفتند. شاید به این دلیل که می گفتند «حامد هست»؛ در صورتیکه هر بازیکنی دوره ای دارد. در مورد من هم باید به فکر جایگزین باشند.

حدادی همچنین در مورد حضورش در فیلم مختارنامه گفت: آن زمان که در این فیلم بازی کنم، ۱۷ سالم بود، می خواستم با ایفای نقش در مختارنامه مشهور شوم اما فیلم دیر پخش شد. در کل برای بازی در این فیلم گول خوردم چون به من گفتند باید مختار را بکشم اما اینگونه نبود.

ملی پوش بسکتبال با یادآوری اینکه طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در لیگ NBA آمریکا بازی کرده است، گفت: به خاطر فعالیت ۵ ساله در این لیگ و طبق قوانین، حقوق می گیرم. فکر می کنم یک قانونی هم وجود دارد مبنی بر اینکه بعد از ۵۰ سالگی حقوق بازنشستگی تعلق می گیرد.

نظر شما