شناسهٔ خبر: 42680664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حسین فرکی در گفت و گو با برنا:

فوتبال با این شکل مثل بازی در سطح محلات است!/ پرسپولیس امید زیادی دارد اما کار سپاهان سخت است/ تضمینی برای موفقیت مربیان جوان وجود ندارد

سمیه قدیری

مربی اسبق تیم ملی گفت: امیدوارم شرایط کرونایی حاکم بر فوتبال زودتر تغییر کند و بازی‌ها با روال قبلی خود با حضور تماشاگران برگزار شود و در نهایت فوتبال هم از این بلاتکلیفی خارج شود.

صاحب‌خبر -

حسین فرکی، سرمربی اسبق تیم‌های پاس تهران، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، پیکان تهران و ... در گفت‌وگو با گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر فوتبال اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا به تمام ابعاد زندگی مردم دنیا آسیب زده و فوتبال هم از این آسیب بی نصیب نمانده است.

او افزود: همه باید قبول کنیم  کیفیت بازی‌هایی که با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود، کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که مهم‌ترین موضوع، غیبت تماشاگران در استادیوم‌هاست که به اعتقاد من فوتبال بدون تماشاگر و هوادار مثل فوتبالی در حد محلات است! با این وجود برگزاری این بازی با این شرایط بهتر از لغو و تعطیلی آن بود.

فرکی با اشاره به بازی‌های  نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در مجموع بازی‌های انجام شده شهر خودرو و سپاهان تا به امروز نتایج خوبی را کسب نکرده‌اند و با شکست اخیر شهرخودرو، این تیم دیگر امیدی به صعود ندارد، ضمن این که کار سپاهان نیز برای صعود سخت است.

این پیشکسوت فوتبال ایران در مورد جدال سرخابی‌ها در این رقابت‌ها افزود: استقلال هم که با توجه به کناره‌گیری الوحده بازی نداشت و نمی توان در مورد این تیم صحبت زیادی داشت. ضمن این که پرسپولیس هم با شکست التعاون پیروزی خوبی که برابر این تیم کسب کرد، توانست امیدواری‌هایش را برای صعود از گروهش افزایش دهد. این در حالی است که اگر پرسپولیس در بازی پیش روی خود مقابل التعاون بتواند دوباره این تیم را شکست دهد، می توان تا شانس صعودش را تا حدود بیشتر کند.

او در خصوص برگزاری این رقابت‌ها در کشور قطر و به صورت متمرکز تصریح کرد: به هرحال موضوع کرونا باعث شد این بازی‌ها پس از وقفه‌ای چند ماهه در حالی برگزار شود که تیم‌ها از امتیاز میزبانی در کشورهای خود محروم شوند و به اعتقاد من پوئن مثبت بزرگی را از دست بدهند. در هر صورت این موضوع برای همه تیم ها وجود دارد. در مجموع برای همه نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت دارم. در هر صورت امیدواریم این شرایط زودتر تغییر کند و بازی‌ها با روال قبلی خود  با حضور تماشاگران برگزار شود و فوتبال هم از این بلاتکلیفی رهایی پیدا کند.

سرمربی اسبق فولاد، سپاهان و پیکان در ادامه در خصوص تغییر نسل مربیان در لیگ بیستم گفت: حضور مربیان جوان برای لیگ بعدی  در مقطع فعلی رخ داده و به نظر من اتفاق خوبی است. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که اگر مربیان جوان مورد حمایت مسئولان باشگاه و هواداران قرار بگیرند خوب است. این اتفاق در کشورهای دیگر دنیا هم اتفاق افتاده اما صرف حضور مربیان جوان نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت‌شان باشد. همان‌طورکه در تیم فوتبال در کنار جوان‌ها و نیروهای باانگیزه، حضور چهره‌های باتجربه و کارکشته نیاز است در سطح مربیگری هم این موضوع باید اتفاق بیفتد تا بتوان با تلفیق این نیروها سطح بازی‌ها و مسابقات را بالا برد. با این تفاسیر تضمینی برای موفقیت مربیان جوان وجود ندارد اما باید به جوان‌ترها در کنار باتجربه‌ها میدان داد. 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما