شناسهٔ خبر: 42680639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روند افزایشی کرونا در آدربایجان‌غربی/ مردم و مسوولان نسبت به این بیماری کم‌توجه شده‌اند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کرونا در استان روند افزایش پیدا کرده، مردم و مسوولان نسبت به این بیماری کم توجه شده‌اند و باید هر چه بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد مهدی شهریاری در شصت و ششمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان عربی اظهار داشت:  کرونا در آذربایجان غربی روند افزایشی به خود گرفته است و اید مردم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی بر لزوم نصب تجهیزات بهداشتی در مدارس تاکید کرد و افزود: فرمانداران بر نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات، بانک ها و مراکز تجاری نظارت جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان روند افزایشی ملایمی به خود گرفته است، گفت: اگر چه این روند در کل کشور مشهود است اما در صورتی که مراقبت و نظارت لازم انجام نگیرید شاهد سیر صعودی بیماری و ایجاد مشکل در بیمارستانها خواهیم بود.

شهریاری با قدردانی از تلاش کادر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، روسای شبکه بهداشت، پزشکان و پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستانی از اهتمام نماینده ولی‌فقیه، مدیرکل تبلیغات اسلامی و روحانیون و هیات های مذهبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دهه اول ماه محرم تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود به جهت پیشگیری از روند صعودی بیماری کرونا عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر با دستورالعمل‌های جدی بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم و برخی مسئولین دچار یک بی تفاوتی اندک نسبت به بیماری کرونا شده‌اند، افزود: جریان سخت و ادامه‌دار این بیماری نباید باعث شود تا مردم و مسئولین نسبت به آن دچار بی‌تفاوتی و عادی انگاری شوند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پرهیز از برگزاری و حضور در تجمعات و مهمانی‌ها و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

شهریاری با اشاره به بازگشایی مدارس، تصریح کرد: کمیته تجهیز مدارس به ملزومات بهداشتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع نواقصات و تامین نیازهای بهداشتی مدارس اقدام کند.

وی تداوم طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال را خواستار شد و گفت: این طرح ارزشمند در صورت گسترش می‌تواند نتایج موثری در کاهش ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما