شناسهٔ خبر: 42680623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ممانعت از ورود خبرنگاران یزدی به ورزشگاه به بهانه کرونا

یزد- ایرنا- مسابقه تیم‌های فوتبال یزدلوله و عقاب تهران پنجشنبه شب در حالی در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شد که از ورود چند خبرنگار ورزشی همانند تماشاگران معمولی به بهانه کرونا جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

از ابتدای شروع این دیدار خانگی ۲ نماینده فدراسیون با ییان اینکه باید در این رقابت‌ها در شرایط کرونا طبق مقررات مسوولان  فقط دوربین صدا و سیما و ۲ عکاس در استادیوم باشند از تهیه خبر و گزارش توسط رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها جلوگیری کردند و با برخورد نه چندان مناسب از حضور آنها در ورزشگاه جلوگیری کردند.

یکی از ناظران فدراسیون فوتبال حتی با یکی از خبرنگاران صدا و سیما که در کنار زمین و خارج از پیست با فاصله زیاد در حال تهیه گزارش تصویری بود برخورد تندی انجام داد و یک درگیری نیز به وجود که بعد از مدتی فیصله یافت ولی عدم همکاری با خبرنگاران همچنان ادامه داشت.

با تلاش و پیگیری هیات فوتبال استان، از خبرنگاران مکتوب فقط یکی برای پوشش خبر و تهیه گزارش در ورزشگاه ماندگار شد و خبرنگاری دیگر با ۵۰ سال سابقه به بیرون محل مسابقه هدایت شد که این موضوع موجب نارضایتی این خبرنگار گردید. 

 پیشکسوت فوتبال و  ورزشی نوبس باسابقه استان یزد که از ورود وی به ورزشگاه ممانعت شد به ایرنا گفت: جای بسی  تاسف است که در بازی مهم تیم‌های عقاب تهران و یزدلوله توسط نمایندگان اعزامی فدراسیون فوتبال برخورد نامناسبی با خبرنگاران چه مکتوب و خبرگزاری ‌ها و حتی رسانه ملی صورت گرفت .

علی محمد قادریان سوال کرد: مگر پوشش اخبار ورزشی و رشته پر مخاطب فوتبال مهم نیست که هیچ همکاری توسط فدراسیون و نمایندگان اعزامی آنها با خبرنگاران برای پوشش خبری این رویداد نمی‌شود  و مگر جایگاه و نقش خبرنگاران چگونه تعریف می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: اگر خبرنگاران ورزشی که تعداد آنها بسیار کم است و با رعایت نکات بهداشتی به پوشش اخبار و اطلاع رسانی درست اقدام می‌کنند به وظیفه قانونی خود عمل نکنند پس چگونه مردم و علاقه‌مندان که به خاطر کرونا توفیق حضور در ورزشگاه را ندارند از مسائل مطلع شوند؟

یکی از شیوه‌ نامه‌های ابلاغی ستاد کرونا در پیشگیری از این ویروس در هنگام برگزاری مسابقات ورزشی به خصوص رشته فوتبال، حضور نداشتن تماشاگران در محل رقابت‌هاست که بر اساس آن تاکنون نظارت و اجرا شده است اما اعلام نشده خبرنگاران حق حضور ندارند.

تیم فوتبال یزدلوله در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ دسته سه قهرمانی باشگاه‌های کشور شامگاه پنجشنبه با نتیجه سه بر یک از عقاب تهران در دیدار خانگی شکست خورد.

در حال حاضر  ۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری در رده سنی پایه حضور دارد و سالانه حدود ۶۰۰ مسابقه فوتبال در لیگ‌های استانی برگزار می‌شود که نقش مهمی در توسعه این رشته دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت،۴۸ هیات ورزشی و  ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه در ۱۰ شهرستان دارد.

نظر شما