شناسهٔ خبر: 42680509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس فتا بوشهر شایعه هک اطلاعات افراد از طریق یک تماس ناموفق را تکذیب کرد

بوشهر-ایرنا- رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: خبر هک اطلاعات کاربران پس از تماس ناموفق یا پاسخگویی به تماس شماره ۰۵۱۳۸۰۶۲ صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز جمعه به رسانه‎ها اعلام کرد: به تازگی شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه پیش شماره ۰۵۱۳۸۰۶۲که مربوط به مشهد است پس از تماس با کاربران و ورود به سیستم گوشی، اطلاعات را هک می‌کند و موجودی حساب آنان را نیز به سرقت می‌برد و حتی در صورت تماس ناموفق از طرف این شماره با مخاطبان باز هم هک اتفاق می‌افتد، انتشار یافته است.

وی بیان کرد: در پی انتشار شایعه یادشده، بلافاصله تحقیقات تخصصی سایبری با همکاری پلیس فتا مشهد آغاز و مشخص شد که هک اطلاعات کاربران با این شیوه واقعیت ندارد و در صورت پاسخگویی به تماس یا مشاهده تماس ناموفق از طرف آن شماره بر روی صفحه گوشی، امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی و یا تجهیزات هوشمند همراه و همچنین سرقت موجودی حساب افراد وجود ندارد.

قاسمی ادامه داد: مسئولان شرکت تجاری مستقر در مشهد که شماره ۰۵۱۳۸۰۶۲ را در اختیار دارد ادعا کرده‌اند که این شایعه را شرکت‌های رقیب و با هدف تخریب وجهه شرکت و از بین بردن اعتماد مشتریان منتشر کرده‌اند.

وی ادامه داد: پلیس فتااستان بوشهر  بررسی کارشناسی برای شناسایی تولیدکنندگان و منتشر کنندگان این شایعه را که باعث ایجاد نگرانی برای تعدادی از مردم کشور شده‌اند، در دست اجرا دارد.

قاسمی اعلام کرد: در صورت مشاهده هرگونه ارتباط ناموفق از یک شماره، موضوعی برای نگرانی وجود ندارد و ضرورتی برای تماس و پیگیری از طریق پلیس نیست و کاربران قانون‌مدار فضای مجازی باید از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و حتی هویتی به افراد ناشناس به ویژه در فضای مجازی برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در فضای مجازی به درگاه پلیس فتا مراجعه و موضوع را در قسمت گزارش‌های مردمی گزارش کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما