شناسهٔ خبر: 42680242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

چالش جدید مدیریت استقلال، دیاباته هم می‌رود؟

خبرگزاری میزان-نکته‌ای که هواداران استقلال را از شب گذشته نگران کرده، نامه شیخ دیاباته به باشگاه برای فسخ یکطرفه قراردادش است. ارتکاب هیچ جرمی نمی‌تواند زن را از مهریه‌اش محروم کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - شیخ دیاباته آقای گل این فصل لیگ برتر و یکی از بهترین بازیکنان استقلال که حتی می‌توان گفت از بهترین خارجی‌های وارد شده به لیگ برتر است، فصل درخشانی را در لیگ ایران پشت سر گذاشت و با گلزنی‌های متعدد در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر خیال هواداران استقلال را از حضور یک بازیکن با کیفیت و گلزن راحت کرد.

مهاجم اهل مالی که با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست، در اولین فصل حضورش آنقدر خوب بود که هواداران این تیم برای فصل بعد هم روی این بازیکن حساب ویژه‌ای کردند، اما نکته‌ای که هواداران استقلال را از روز گذشته نگران کرده است نامه شیخ به باشگاه است که بر اساس این نامه دیاباته اعلام کرده است اگر باقیمانده قرارداد خود را دریافت نکند قراردادش را یکطرفه فسخ خواهد کرد.

شب گذشته در حالی نامه تهدید به فسخ شیخ دیاباته، مهاجم تیم فوتبال استقلال در رسانه‌ها منتشر شد که به نظر می‌رسد در صورت علنی شدن این تهدید، مدیریت استقلال بعد از ناکامی در عمل به وعده‌اش در بازگرداندن استراماچونی باچالشی بسیار جدی روبرو خواهد شد چرا که از دست دادن بهترین بازیکن فصل گذشته به هیچ وجه مورد قبول هواداران نخواهد بود.

در این نامه که به تاریخ ۹ شهریور ماه نوشته و برای باشگاه ارسال شده است دیاباته فرجه‌ای ۱۵ روزه برای پرداخت مطالباتش و فسخ قرارداد در نظر گرفته است که اگر این تاریخ درست باشد و حتی روزهای غیرکاری را نیز از آن کم کنیم، عملاً این فرصت به پایان رسیده و این قرارداد را باید فسخ شده دانست، در حالی‌که دیاباته دو شب قبل بعد از پایان مرخصی‌اش به اردوی آبی‌پوشان در دوحه اضافه شد تا در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان تیمش را همراهی کند.

در نامه فوق الذکر شیخ درخواست پرداخت ۴۳۸ هزار دلار از مطالباتش را داشته است که حدود ۸۵ هزار دلار آن مربوط به دو ماه حقوق معوقه‌اش بوده است. البته باشگاه استقلال اواسط هفته گذشته اعلام کرد حدود ۱۲۰ هزار دلار را برای ۳ ماه از حقوق دیاباته پرداخت کرده تا تهدید فسخ از سوی شیخ استقلال را تهدید نکند، البته باید این نکته را هم در نظر داشت که این پرداخت مربوط به حقوق‌های قبل‌تر دیاباته بوده است یا منظور همین حقوق دو ماه اخیر مهاجم خارجی استقلال بوده.

از سوی دیگر بر اساس قوانین فیفا بازیکنان پس از عدم واریز ۲ ماه از حقوقشان می‌توانند با ارسال نامه به باشگاه متبوع خود و گذشت ۱۵ روز از ابلاغ نامه قرارداد خود را فسخ کنند که البته عدم پرداخت آپشن‌ها در این میان تأثیری ندارد مگر اینکه در قرارداد بین طرفین به آن تصریح شده باشد.

در هر حال به نظر می‌رسد تهدید مهاجم مالیایی استقلال تا حدود زیادی جدی باشد چه بسا آنکه بعد از ترک ایران پس از پایان مسابقات لیگ تلویحاً از این تأخیر در پرداخت مطالباتش ابراز ناراحتی کرده بود، اما اگر مستندات و گفته‌های باشگاه استقلال مبنی بر پرداخت ۱۲۰ هزار دلار درست باشد و از سوی دیگر حضور دیاباته در اردوی استقلال که البته باید آن را بیشتر ناشی از عملکرد حرفه‌ای این بازیکن دانست، می‌توان عملاً این تهدید را مرتفع دانست مگر اینکه مسئولان باشگاه استقلال مانند مواردی که در گذشته هم وجود داشته در پرداخت‌های خود دچار مشکل شده باشند.

از طرفی مسئولان باشگاه استقلال به دنبال تهیه منابع مالی برای پرداخت باقیمانده مطالبات دیاباته و میلیچ هستند؛ به همین منظور با تلاش‌های خوبی که صورت گرفته قرار است فردا و دوشنبه، مبالغ تازه‌ای به حساب این دو بازیکن واریز شود تا استقلال دو بازیکن خارجی خود را برای فصل آینده نیز حفظ کرده باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما