شناسهٔ خبر: 42680082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی اعلام کرد:

حمایت بیش از ۲ هزار دانش آموز بی بضاعت استان در طرح یک کاسب یک دانش آموز

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی گفت: با هدف کمک به تامین لوازم التحریر و پوشاک و کفش مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت دراستان بیش از ۲ هزار دانش آموز در طرح یک کاسب یک دانش آموز قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد هادی قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در بردسکن گفت: امسال برنامه ریزی شده است تاپایان امسال بیش از ۲ هزار دانش آموز دیگر استان زیر پوشش این طرح قرار بگیرند. وی عنوان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در اجرای این طرح در کشور پیشگام است و حقیقتا اصناف در تمامی عرصه ها به ویژه بعداز شیوع ویروس کرونا همانند دوران ۸ سال دفاع مقدس پای کار بودند.

وی گفت:  بردسکن اولین شهرستان استان بود که هزار بسته لوزام التحریر به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال بین دانش آموزان محروم و نیازمند این شهرستان توزیع شد.

مسئول بسیج اصناف  خراسان رضوی اعلام کرد: بعد از شیوع کرونا اصناف این استان بالغ بر ۳ میلیارد ریال به منظور تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای نیازمندان کمک کرده‌اند و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان نیز مالکین ۲۴ مجتمع تجاری در مشهد اجاره  بهاءخود را تخفیف و یا نگرفته اند.

سرهنگ قوی‌ پنجه از دیگر اقدامات بسیج اصناف در مقابله با ویروس کرونا  را به تولید ماسک  اشاره کرد  و گفت: به منظور مقابله با این ویروس ۷۵ گروه جهادی بسیج اصناف در شهرستان‌های استان تشکیل شد  و با اعزام گروه‌های جهادی  عملیات غربالگری  و ضدعفونی معابر و منازل را  انجام دادند.

وی همچنین به راه اندازی ۴۳ مرکز نیکوکاری در مراکز صنفی استان با همکاری کمیته امداد خبرداد و گفت: همزمان با ایام هفته دفاع مقدس نیز چندین برنامه شاخص توسط بسیج اصناف استان برگزار می شود که مهم ترین آنها اهدای ۱۰۰ چرخ خیاطی به صورت بلاعوض بین ۱۰۰ خانوار جویای کار در تایباد، نشست های بصیرتی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای اصناف در ۸ سال دفاع مقدس  در محل نمایشگاه بین المللی مشهد می باشد.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی شده است با اتحادیه های صنفی برخی از واحدهای صنفی خدماتی از جمله تعمیرکاران، آرایشگران و دیگر صنوف خدماتی در حاشیه شهر مشهد در طول هفته  دفاع مقدس  خدمات خود را رایگان انجام دهند. مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی با بیان اینکه  ۲۰۰ هزار واحد صنفی با بیش از ۳۰۰ هزار نفر  در سطح استان وجود دارد گفت:  ۳۶ هزار نفر از اصناف استان  عضو بسیج اصناف هستند.   سرهنگ قوی افزود: بسیج اصناف خراسان رضوی ۳۷ حوزه و ۴۵۰ پایگاه فعال در شهرستان‌های استان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما