شناسهٔ خبر: 42680051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

تخصیص اعتبار برای ساخت راه روستایی باید مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بر لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای ساخت راه روستایی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا در در جلسه هماهنگی و بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی که با حضور نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان و  مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:  راهداری و حمل و نقل موضوعی است که به لحاظ زیرساخت، حمل کالا و مسافر بصورت مستمر با مردم در ارتباط است.

وی با اشاره به جداسازی ساخت راه روستایی از بدنه ادارات راه و شهرسازی و واگذاری آن به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها و کم بودن اعتبار ساخت راه در این بخش، گفت: اعتبار ابلاغ شده امسال برای احداث راه روستایی در خوزستان کمتر از ۲۰ میلیارد تومان است در حالی که ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه و مطالبات در این حوزه وجود دارد و با اعتبار ابلاغ شده می توان حداکثر ۱۰ کیلومتر راه روستایی احداث کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: از سال گذشته در قالب طرح ملی ابرار مقرر شد با استفاده از امکانات و ظرفیت های سازمان و اداره کل، ۲۵۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت شود که این امر تا ۳ ماه آینده به پایان خواهد رسید.

بهرامی نیا بیان کرد: برای امسال نیز آسفالت ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی را در دستور کار داریم اما علی رغم این، اقدامات انجام شده و در دست اجرا، پاسخگوی مطالبات و نیاز مردم نیست و توجه به اختصاص بودجه برای ساخت راه روستایی در ستاد مرکزی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: راه های استان خوزستان در سیل سال گذشته با خسارت های زیادی مواجه شدند و از محل ماده ۱۰ و ۱۲ قانون تنظیم بخشی از مقرارات مالی دولت از محل مدیریت بحران، اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت وارده به راه های استان اختصاص داده شد که پاسخگوی نیاز استان نبود و برای جبران این خسارت ها، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه ها مورد نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال پیگیری گرانی مربوط به لوازم یدکی خودروهای عمومی از جمله تأمین لاستیک خودرو است و توجه به این موضوع در دولت و پیگیری آن از وزارت صمت باید مورد توجه دولت قرار گیرد تا استان های حمل و نقلی به ویژه استان خوزستان در این حوزه با مشکل مواجه نشود.

بهرامی نیا با اشاره به بهسازی محور ایذه-لردگان، تصریح کرد: ۵۰ درصد بار ترافیکی این محور مربوط به خودروهای سنگین است. با توجه به خرابی های این محور، ۴ قرارداد بهسازی آسفالت در ورودی شهرستان ایذه، جاده کمربندی این شهرستان و سدهای کارون ۳ و ۴ به امضا رسیده و عملیات بهسازی در حال انجام است که با اتمام کار تا ۲ ماه آینده، ۷۰ درصد خرابی های مسیر مرتفع می شود.

وی افزود: اخذ مجوز امضای ۲ قرارداد دیگر برای ۱۷ کیلومتر خرابی باقی مانده از مسیر مذکور نیز در دستور کار است که تا پایان سال جاری شاهد رویه مناسب آسفالت در محوز ایذه-لردگان باشیم.

 

نظر شما