شناسهٔ خبر: 42679793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تنها شانس صعود سپاهان، شکست النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا

اصفهان- ایرنا- محرم نویدکیا سرمربی جوان سپاهان اصفهان برای موفقیت تیم خود در بازی دوباره مقابل النصر عربستان، راهکاری جز استقاده درست و بهینه از فرصت‌های بدست آمده توسط بازیکنانش برای شکست تیم حریف ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محرم نویدکیا در نخستین دیدار خود در کسوت سرمربیگری سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اوایل هفته گذشته با نتیجه ۲ بر صفر مقابل حریف پرقدرت و ثروتمند عربستانی شکست خورد.

گواینکه نویدکیا در آغاز سرمربیگری سپاهان گفته بود راه دشواری را برای موفقیت تیمش در پیش رو دارد و با شکست در نخستین بازی رسمی خود آن هم در لیگ قهرمانان آسیا، شروع سختی داشت اما به گفته کارشناسان، سرمربی سپاهان می‌تواند در درازمدت و با برنامه‌ریزی‌های حرفه‌ای این باشگاه بعنوان یکی از مربیان کلیدی لیگ برتر لقب گیرد.

تیم فوتبال سپاهان امشب از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه مقابل النصر عربستان قرار خواهد گرفت تا درصدد جبران شکست بازی قبلی خود مقابل این حریف قدر عربستانی باشد.

طلایی‌پوشان دیار نصف جهان که در حال حاضر با سه امتیاز و سه بازی در رده سوم جدول گروه "دی" (ِD) رقابت ها با النصر عربستان، السد قطر و العین امارات همگروه است در دیدار امشب برای صعود به مرحله بعد و تثبیت جایگاه خود در جدول، چاره‌ای جز کسب پیروزی ندارند.

هم‌اکنون تیم النصر عربستان  با هفت امتیاز صدرنشین، السد قطر با پنج امتیاز در جایگاه دوم، سپاهان با سه امتیاز در رده سوم و العین امارات با یک امتیاز در مکان چهارم این گروه قرار  دارند.

سپاهان در صورت پیروزی در دیدار امشب مقابل النصر ۶ امتیازی می‌شود و می‌تواند به صعود از گروه خود امیدوار باشد و دیدارهای بعدیش را با روحیه بهتر و قدرت بیشتر در کارزار لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهد.

نکته مهم در دیدار سپاهان و النصر، استفاده درست از موقعیت‌ها توسط بازیکنان اصفهانی است که تجربه بین‌المللی خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

طلایی‌پوشان در دیدار امشب با استفاده از توان فنی مربیان خود و تمرکز بالا همراه با بهره بردن از موقعیت‌های بدست آمده می‌توانند النصر را شکست دهند و خود را برای دیدارهای بعدی آماده کنند.

هرچند سپاهان برای رسیدن به موفقیت در مقابل بازیکنان خارجی و گرانقیمت النصر بازی سخت و دشوای در پیش رو دارد اما نماینده کشورمان نیز بازیکنان با تجربه ملی و باکیفیتی دارد که هر کدام از آنها می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند.

در دیدار امشب، تیم سپاهان محمدرضا حسینی  را بدلیل ابتلا به بیماری کرونا در اختیار ندارد اما علی مصلح با پشت سرگذاشتن بیماری کرونا به کشور قطر رفته است تا به تیم سپاهان اضافه شود.

تیم‌های السد قطر و العین امارات نیز در دیگر دیدار گروه D لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب به وقت ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد بازی دارند.

در جدول این رقابت‌ها، السد با پنج امتیاز در رده دوم و العین با یک امتیاز چهارم است که پیروزی سپاهان و شکست السد قطر می‌تواند سپاهان را در گروه خود تا رتبه دوم بالا بکشد.

سپاهان با بازیکنان و ترکیبی نظیر پیام نیازمند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترکمان، محمد نژاد مهدی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی، رضا میرزایی، محمد محبی و کی‌روس استنلی می‌تواند برای هر تیمی خطرآفرین باشد.

در آن سوی میدان نیز در تیم النصر بازیکنانی نظیر سلطان الغنام، برد جونز،  عبدالله مادو، عبدالرزاق حمدالله، عبدالرحمن العبید، عبدالله الخیبری، عبدالمجید الصلیهم، گونزالو مارتینز، خالد الغنام، عبدالفتاح عسیری و مایکون پری حضور دارند که کار را برای نماینده ایران سخت خواهند کرد و عبور از این تیم تلاش مضاعف و صرف فعل خواستن برای پیروزی را می‌طلبد.

مربی سپاهان روز گذشته در نشست خبری قبل از دیدار با تیم عربستانی گفت: در دور رفت برابر النصر با یک حادثه شکست خوردیم و امیدواریم در بازی برگشت برابر این تیم، بدشانسی سراغ ما نیاید.

مجتبی توتونی اظهار داشت: برای صعود خود از گروه چهارم نیاز مُبرم به سه امتیاز داریم، هرچند با تیم باکیفیت النصر مواجهیم که از یک مربی با دانش و فهمیده بهره می‌برد ولی ما هم تیم باکیفیتی هستیم و این را در بازی گذشته نشان داده‌ایم.

 مهدی کیانی کاپیتان سپاهان نیز گفت: گرچه در دور رفت برابر النصر شکست خوردیم اما این قضیه چیزی از شایستگی‌های تیم و بازیکنان ما کم نکرده و نمی‌کند.

وی ادامه داد: می‌توانستیم برنده بازی شویم اما فوتبال روز بد خود را به ما نشان داد، بازیکنان ما می‌دانند که دیدار برگشت حیاتی است و این سه امتیاز خیلی به تیم ما کمک می‌کند و امیدوارم بتوانیم از دقیقه یک تا ۹۰ تمرکز کامل داشته باشیم و از موقعیت‌های خود استفاده کنیم تا برنده بازی شویم.

به اعتقاد کارشناسان، تیم سپاهان با توجه به ظرفیت بالایی که از نظر کادر فنی و بازیکنان دارد می‌تواند با شکست النصر عربستان دل هواداران خود را در دیار نصف جهان شاد و بازهم امیدها را برای روزهای طلایی زنده کند.

سپاهان اصفهان تاکنون با کسب پنج قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر، همراه با پرسپولیس، بیشترین تعداد قهرمانی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بدست آورده و نخستین تیم در تاریخ لیگ‌های فوتبال کشور است که موفق شده سه دورهٔ متوالی به مقام قهرمانی دست یابد و این سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر به «هتریک قهرمانی» معروف شده است.

 طلایی‌پوشان دیار نصف جهان، نخستین تیم ایرانی بوده‌ که موفق شده ۲ دورهٔ متوالی قهرمان جام حذفی فوتبال کشور شود و همچنین چهار مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران کسب کند.

 این تیم با قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۳۹۲ موفق شد با سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی برای چهارمین سال متوالی جام را کسب کند و  نخستین تیم پرافتخار ایران است که توانست به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برسد و تنها تیم کشورمان است که به مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه یافته‌ است.

سپاهان در دیدار رفت برابر النصر عربستان با نتیجه ۲ بر صفر این بازی را واگذار کرد و فردا (جمعه) نیز در دیدار برگشت باید دوباره به مصاف این تیم برود.

لیگ قهرمانان آسیا بصورت متمرکز در دوحه قطر پیگیری می‌شود.

نظر شما