شناسهٔ خبر: 42679678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عزم دولت و مجلس برای تحول در بخش کشاورزی

ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی معطل سرمایه‌گذاری مانده که لازم است در سال جهش تولید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا شاهد تحول جدی در این حوزه باشیم.

صاحب‌خبر -

اصل مراقبت در حوزه کشاورزی تأکید می‌کند نهادهای حمایتی باید به گونه‌ای عمل کنند تا کشاورزان ضعیف و متوسط در یک بازه زمانی مشخص خود را به جایگاه کشاورزان خبره و حتی صادرکننده محصولات کشاورزی برسانند.

امروز در کشور ما فاصله بین کشاورزان خبره با بخش متوسط این قشر از جامعه از دو تا هشت برابر است که باید با اتخاذ تصمیمات کارشناسی این شکاف را کم کنیم و به تبع تولیدات محصولات کشاورزی را افزایش دهیم. موضوعی در سالیان اخیر مطرح می‌شود که کشور ظرفیت تولید دو تا سه برابر محصولات کشاورزی فعلی را دارد، این امر زمانی محقق می‌شود که بخش‌های ضعیف در این حوزه مورد توجه و حمایت مسئولان امر قرار بگیرند.

مجلس شورای اسلامی بر اساس ظرفیت‌های قانونی خود به صورت جدی تلاش می‌کند تا از کشاورزان حمایت به عمل آورده و ایشان به جایگاه واقعی خود برساند، در همین راستا مجلس یازدهم موضوع «اصلاح خرید تضمینی گندم» را در دستورکار دارد تا در نهایت کشاورزان را ترغیب به کشت این محصول استراتژیک بر اساس عمل روز کند.

تأمین الزامات بخش کشاورزی همچون؛ کود، سم، ابزار آلات و... امروز به عنوان یک اصل مهم برای حوزه کشاورزی کشور مطرح است. در کنار این موضوع، کشاورزی ایران در بخش‌هایی همانند تکنولوژی هنوز به خارج از کشور وابسته است که بر اساس تعامل صورت گرفته بین کمیسیون کشاورزی و وزارتخانه مربوطه، تصمیم بر این شده تا کاستی‌های موجود رفع و یک آرامش نسبی بر این حوزه مهم حاکم شود.

* عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم

27219

نظر شما