شناسهٔ خبر: 42679531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: روند افزایشی کرونا در آذربایجان‌غربی آغاز شده است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان روند افزایشی ملایمی به خود گرفته، گفت: در صورتی که مراقبت و نظارت لازم انجام نگیرد، شاهد سیر صعودی بیماری و ایجاد مشکل در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا افزود: مردم و برخی مسوولان دچار یک بی تفاوتی اندک نسبت به بیماری کرونا شده اند که این امر، در مقابله با این بیماری بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ادامه روند افزایشی، تقویت اطلاع رسانی، توجه فرمانداران به نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ادارات، مراکز تجاری و بانک ها و تداوم پویش های مردمی حمایت از اقشار آسیب پذیر باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجانئ غربی با قدردانی از تلاش کادر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، روسای شبکه بهداشت، پزشکان و پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستانی از اهتمام نماینده ولی فقیه، مدیرکل تبلیغات اسلامی و روحانیون و هیات های مذهبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دهه اول ماه محرم قدردانی کرد و ادامه داد: انتظار می رود به جهت پیشگیری از روند صعودی بیماری کرونا عزاداری های دهه آخر ماه صفر با دستور العمل های جدی بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی برگزار شود.

شهریاری تاکید کرد: پرهیز از برگزاری و حضور در تجمع و مهمانی ها و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: کمیته تجهیز مدارس به ملزومات بهداشتی باید هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص و تامین نیازهای بهداشتی مدارس اقدام کند.

وی  تداوم طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال را خواستار شد و گفت: این طرح ارزشمند در صورت گسترش می تواند نتایج موثری در کاهش ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی که طی حدود ۲ ماه اخیر، تعداد مبتلایان ۲ رقمی بود، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد سه رقمی شدن تعداد مبتلایان بوده ایم که این روند نگران کننده است.

نظر شما