شناسهٔ خبر: 42679016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک غزل‌سرا: ادبیات دفاع مقدس از رسته‌های مهم شعر معاصر است

گناوه – ایرنا - یک شاعر و غزل‌سرا گفت: ادبیات دفاع مقدس دربرگیرنده یک دوره درخشان و یکی از رسته‌ها و رشته‌های مهم در شعر معاصر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا بدیع روز جمعه در نشست مجازی گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی با دانشجویان دانشگاه پیام نور و تعدادی از شاعران شهرستان گناوه افزود: ادبیات دفاع مقدس پیش از این به عنوان ادبیات حماسی شناخته می‌شد اما در شعر معاصر، به عنوان یک زیرمجموعه و یک شاخه تنومند ادبی در جهان به نام ادبیات دفاع مقدس نمود پیدا کرد و آثار و شاهکارهای بزرگی در این زمینه خلق شد.

وی اظهار کرد: در واقع هیچ شاعری نبوده که در دهه ۶۰  زندگی کند و شاهکار و  اثری راجع به امر دفاع مقدس که با سرشت و سرنوشت ما ایرانیان گره خورده خلق نکند.

کارشناس شعر و ترانه سرا گفت: منظومه سیدعلی موسوی گرمارودی، محمد علی معلم دامغانی، سعید بیابانکی، غزل و رباعی مرحوم قیصر امین پور و سیدحسن حسینی شاعرانی هستند که شعرهایی در وصف دفاع مقدس نوشتند.

وی ادامه داد: یکی از زیباترین شعرهای دفاع مقدس که از سوی سیمین بهبهانی نوشته و سروده  در ارتباط با یک جانباز ۲۰ ساله با مضمون " شلوار تاب خورده دارد ، مردی که یک پا ندارد " است.

بدیع افزود: سیمین بهبهانی با شعرهای زیبایی که در ارتباط با دفاع مقدس نوشت،  راه را برای دیگر شاعران باز کرد.

وی با گرامیداشت روز شعر ادب فارسی گفت: اگر بخواهیم با یک چیز در تاریخ و جغرافیا و در جهان شناخته شویم همانا شعر ادب فارسی است.

شعرخوانی شاعر  علیرضا بدیع و  عزت خلیفه زاده شاعر گناوه از جمله برنامه‌های این نشست مجازی بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

نظر شما