شناسهٔ خبر: 42678634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور مجازات برای متخلفین حوزه گردشگری تربت حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: با دستور مقامات قضایی مجازات شدیدی برای متجاوزین به آثار تاریخی که در محدوده تربت حیدریه دستگیر شده بودند صادر شد و ابزار و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: علاوه بر صدور مجازات برای حفاران غیرمجاز، با حکم دستگاه قضا برای تورگردانی که در اوایل ماه جاری اقدام به برگزاری تور‌های غیرمجاز نموده بود، حکم جریمه صادر شد.

او افزود: خوشبختانه با همکاری مردم و اعضای انجمن میراث فرهنگی و مساعدت نیرو‌های انتظامی و امنیتی، از ابتدای امسال چندین مورد دستگیری حفاران غیرمجاز را داشته ایم که در حال طی مراحل قضایی است.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

محمدی بیان کرد:چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی انجام شود علاوه بر ضبط اشیاء مکشوفه و آلات و ادوات حفاری مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

او تصریح کرد:طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی برگزاری هرگونه تور گردشگری بدون اخذ مجوز ممنوع است.

انتهای پیام//ا. غ

نظر شما