شناسهٔ خبر: 42678547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نود وسومین خانه هلال استان زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - نود وسومین خانه هلال استان زنجان در اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح خانه هلال اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: امروز همزمان با سراسر کشور یک‌هزار و 400 خانه هلال افتتاح می شود که در این استان نیز خانه هلال را در اتاق بازرگانی افتتاح شد.

شهرام میرزایی افزود: خانه هلال اتاق بازرگانی استان زنجان نود و سومین خانه هلال استان و یازدهمین خانه هلال جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان است.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل این خانه ها گسترش و ارائه آموزش های همگانی و کمک های اولیه در سطح جامعه و در کنار مردم قرار بگیریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مقرر شده است آموزش همگانی و کمک های اولیه در اتاق بازرگانی استان  را ابتدا برای کارکنان این مجموعه ارائه دهیم.

میرزایی ادامه داد: در ادامه برای همه واحدهای صنعتی و تجاری استان این آموزش ها را ارائه دهیم و با توجه به اینکه استان زنجان حادثه خیز است هر چه میزان آموزش ها توسعه یابد به حتم در ساعت اولیه حوادث افراد آموزش دیده می توانند مدیریت در ساعت اولیه حوادث را داشته باشند تا در کمترین زمان ممکن نیروهای امدادی برای کمک رسانی وارد صحنه شوند.

وی اظهارداشت: در خانه های هلال شناسایی و تربیت نیروهای امدادی تخصصی را برای حضور  درعملیات خواهیم داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کشور ما حادثه خیز محسوب می شود و بر همین اساس نیاز است تعداد نیروهای امدادی آموزش دیده  در سطح استان افزایش یابد و به حتم در خانه های هلال این  مهم محقق می شود.

میرزایی به خدمات عام المنفعه اشاره کرد و افزود:  خانه های هلال نقش مهمی در شناسایی افراد توانمند و ارتباط آنها به نیازمندان دارد و هلال احمر مقوله حمایتی را در زمینه درمانی و معیشتی را در این مجموعه دارد که افتتاح خانه هلال در اتاق بازرگانی می تواند در ادامه راه منجر به همکاری های گسترده در خدمات عام المنفعه باشد.

درصدد بهره مندی افراد شاعل در واحدهای صنعتی و تولیدی از آموزش های همگانی هلال احمر هستیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در ادامه گفت: این اتاق در بخش انجام وظایف اجتماعی خود با جمعیت هلال احمر استان زنجان برای افتتاح خانه هلال مذاکراتی کرده است.

علی یگانه افزود: هدف از راه اندازی خانه هلال در اتاق بازرگانی استان ارائه آموزش های همگانی و کمک های اولیه به پرسنل این اتاق است و سپس همه واحدهای تولیدی زنجان تحت پوشش این آموزش ها قرار گیرد.

وی اظهارداشت: بهره مندی همه افرادی که در محیط تولیدی و واحدهای صنعتی استان زنجان از آموزش های همگانی و کمک های اولیه، موجب می شود تا در مواقع بحران خسارت های جانی و مالی به حداقل برسد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: جذب اعضای داوطلبان را به عنوان عضو جمعیت هلال احمر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواهیم داشت تا همه از این آموزش ها بهره مند شوند و در مواقع بحران وظایف خود را به نحو مطلوبی ارائه دهیم.

نظر شما