شناسهٔ خبر: 42678354 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شکایت بانوی محجبه آمریکایی از بدرفتاری پلیس لس‌آنجلس

یک زن محجبه به خاطر بدرفتاری پلیس لس‌آنجلس و وادار شدن به برداشتن حجاب خود از پلیس این شهر به جرم نقض آزادی‌های دینی شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از لس‌آنجلس تایمز، یک زن مسلمان در شکایتی که روز پنجشنبه مطرح شد اعلام کرد که مأموران پلیس لس‌آنجلس در یکی از جلسات کمیسیون پلیس این شهر وی را از جلسه بیرون کشیدند و روسری او را به زور از سرش برداشتند و حقوق مدنی و مذهبی او را نقض کردند.
 
«نصیبه مبارک» 26 ساله، در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت که او در جلسه پرسش و پاسخ در نوبت بود تا درباره تیراندازی مرگبار پلیس لس‌آنجلس در سال قبل سؤال کند، اما سه پلیس بدون هیچ هشداری او را گرفتند و به طرف دیوار هل دادند؛ به او دستبند زدند، وی را به اتاق دیگری بردند و روسری او را برداشتند و رفتار تحقیرآمیزی با او داشتند.
 
مبارک که وکلایی از شورای روابط آمریکایی – اسلامی (CAIR) در لس‌آنجلس وکالت او را بر عهده دارند گفت که هیچ دلیلی برای بازداشت و برداشتن اجباری حجاب خود در حضور افسران مرد که نقض اصول مذهبی مسلمانان است نمی‌بیند.
 
او بدون هیچ اتهامی آزاد شد اما این اتفاق او را شوکه و کاملاً وحشت‌زده کرد.
 
وی همچنین اعلام کرد این رفتار نشان می‌دهد پلیس این شهر در موارد دیگر نیز آزادی پوشش دینی افراد را نقض می‌کند و خواستار اصلاح قوانین مربوط به طرز برخورد پلیس با زنان مسلمان شده است.
 
«لانا مصری» یکی از وکلای وی می‌گوید: تجربه مبارک نشان‌دهنده جریان وسیع‌تری در نیروی پلیس است. زنان محجبه حتی در پشت چراغ قرمز  یا در دادگاه‌ها بارها از سوی پلیس با بدرفتاری و برداشتن اجباری حجاب خود روبرو شده‌اند.  

انتهای پیام

نظر شما