شناسهٔ خبر: 42677068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صید میگو در آبهای استان بوشهر پایان یافت

بوشهر- ایرنا- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با پایان مهلت صید میگو از ۲۸ شهریور ماه در آبهای این استان، شناورها تا ساعت ۲۴ شب گذشته به اسکله‌های ۲۵ گانه استان بازگشتند.

صاحب‌خبر -

رضا جعفر ابراهیمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس گزارش گشت تحقیقات پژوهشکده میگو و مصوبه کمیته صید استان بوشهر، صید میگو از ۱۳ مرداد ماه در آب‌های سرزمینی این استان آغاز شد و تا پایان روز ۲۷ شهریور ادامه داشت.

وی با اشاره به ۴۶ روز تلاش صیادی برای برداشت میگو در استان بوشهر بیان کرد: صیادان این استان تا ۲۴ شهریور چهل و سومین روز از صید موفق به صید یک هزار و ۸۹۳ تن میگو از آبهای استان شدند که این میزان صید نسبت به یک هزار و ۱۸۴ تن صید سال گذشته در همین مدت ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جعفر ابراهیمی اضافه کرد: با جمع بندی آمارها انتظار می‌رود صید میگو در استان بوشهر امسال به بیش از ۲ هزار تن برسد.

وی یادآور شد: صید امسال میگو در آب‌های سرزمینی استان بوشهر نسبت به میانگین پنج سال گذشته که یک هزار و ۵۲۰ تن بوده، ۲۴ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله که یک هزار و ۴۲۸ تن بوده نیز ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در خصوص افزایش میزان صید میگو گفت: همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول با اداره کل شیلات استان در خصوص پیشگیری از فعالیت شناورهای متخلف باعث شد امسال فشار بر ذخایر دریایی کمتر شود و همین امر منجر به تقویت ذخایر شده است.

جعفر ابراهیمی اضافه کرد: کل شناورهایی که امسال مجوز صید میگو گرفتند ۷۸۲ فروند بوده که شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق است. 

وی افزود: میانگین قیمت میگو در سال جاری ۸۵ هزار تومان و در روزهای آخر صید حتی به ۱۲۰ هزار تومان هم رسید.

نظر شما