شناسهٔ خبر: 42676254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا| تقابل پرسپولیس و سپاهان با تیم‌های عربستانی با فرمول تکرار و جبران

دو تیم ایرانی در شرایطی به مصاف رقبای عربستانی خود در لیگ قهرمانان آسیا خواهند رفت که یکی به دنبال تکرار نتیجه دیدار رفت است و دیگری به دنبال جبران باختی که سه‌شنبه شب متحمل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در منطقه غرب آغاز شده است و در روز نخست این دور، از نمایندگان کشورمان تیم شهر خودرو مقابل شباب‌الاهلی امارات شکست خورد. با این حال در روز دوم از هفته چهارم این مسابقات، پرسپولیس و سپاهان در گروه‌های C و D باید مقابل رقبای عربستانی خود قرار بگیرند.

التعاون - پرسپولیس
چهره پرسپولیس نسبت به سال‌های گذشته در لیگ قهرمانان آسیا کاملاً تغییر کرده است. آسیایی‌ها همیشه چشم انتظار دیدن برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت سرخپوشان ایرانی بودند که با یک بار رساندن پرسپولیس به فینال و یک بار دیگر به نیمه نهایی، کاملاً شناخته شده بود. با این حال، پرسپولیس این بار چهره جوانی روی نیمکت داشت. یحیی گل‌محمدی که شاید در دو بازی نخست، نتایج خوبی نگرفت، اما با تیمی جدید و بازیکنانی جدید پس از کرونا، به اولین برد خود دست یافت، آنهم مقابل صدرنشین گروه C، التعاون عربستان.

در ترکیب پرسپولیس مقابل التعاون در بازی رفت که سه‌شنبه شب برگزار شد، یحیی گل‌محمدی از پنج بازیکن جدید بهره برد. بازیکنانی که شاید آن‌طور که باید با تیم هماهنگ نبودند، اما حامد لک با واکنش‌های خود اجازه نداد پرسپولیسی‌ها جای خالی بیرانوند را احساس کنند و بازگشت پرسپولیس در نیمه دوم، سه امتیاز را برای این تیم رقم زد. حالا پرسپولیس دوباره مقابل التعاونی به میدان می‌رود که احتمالاً سرمربی‌اش متفاوت از دیدار اخیر دو تیم خواهد بود. پاتریس کارتیرون سرمربی فرانسوی جدید التعاون است که روز گذشته به دوحه رسید و اگر پاسخ تست کرونای این مربی منفی باشد، روی نیمکت می‌نشیند. هرچند برای گل‌محمدی و شاگردانش تفاوتی ندارد که التعاون را چه کسی هدایت می‌کند، چراکه برای بالا بردن شانس صعود از گروه باید نتیجه دیدار رفت را تکرار کنند.

النصر - سپاهان
سپاهانی‌ها در دیدار سه‌شنبه شب به نوعی مقابل النصر غافلگیر شدند. تیمی که همیشه جزو نمایندگان خوب ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است، در دیدار دور رفت 2 بر صفر شکست خورد تا اولین تجربه مربیگری محرم نویدکیا این‌گونه تلخ شود. با این حال سپاهان هنوز شانس صعودش را از دست نداده و برای اینکه بتواند امیدوار باقی بماند، باید نتیجه دیدار رفت را جبران کند. نتیجه‌ای که النصر را هفت امتیازی کرد و با توجه به تساوی العین امارات و السد قطر، این تیم عربستانی را به صدر جدول فرستاد.

حالا نویدکیا که در اولین قدم خود با یک شکست تلخ شوکه شده است، می‌تواند شاگردانش را به مسیر پیروزی برگرداند، اما برای این کار به کمی شانس هم نیاز دارد. اینکه بازیکنان سپاهان در خط دفاعی با اشتباه خود به حریف موقعیت گل ندهند یا اینکه داور با سختگیری گل این تیم را مردود اعلام نکند. سپاهان در صورتی که بتواند النصر را شکست دهد، شش امتیازی خواهد شد و بدون توجه به نتیجه دیگر دیدار گروه، شانس بالایی برای صعود به مرحله بعدی خواهد داشت، اما شکست یا حتی تساوی می‌تواند کار طلایی‌پوشان ایران را به اما و اگر بکشاند که در این صورت دو دیدار پایانی اهمیتی دوچندان پیدا خواهند کرد.

برنامه دیدارهای گروه C و D به شرح زیر است:

گروه C:

شارجه امارات - الدحیل قطر، ساعت 19:30، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی
التعاون عربستان - پرسپولیس ایران، ساعت 22:30، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

گروه D:

السد قطر - العین امارات، ساعت 19:30، ورزشگاه جاسم بن‌حمد
النصر عربستان - سپاهان ایران، ساعت 22:30، ورزشگاه جاسم بن‌حمد

 

انتهای پیام/

نظر شما