شناسهٔ خبر: 42675731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حجت‎الاسلام حاجی صادقی:

نیرو‌های انقلابی در مکتب دفاع مقدس تربیت شدند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیرو‌های انقلابی در مکتب دفاع مقدس تربیت شدند، فرهنگ دفاع مقدس باید بماند تا نظام ولایی و انقلاب باقی بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی امروز در مراسم راه‌اندازی مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه در جامعه‌الزهراء (س)، با اشاره به وجه اشتراک‌های میان عاشورا و دفاع مقدس اظهار داشت: قداست، ماندگاری و اثرگذاری سه عنصر مشترک میان واقعه عاشورا و دفاع مقدس است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عاشورا تنها یک حادثه تلخ در سال ۶۱ نیست، قداست و ماندگاری عاشورای حسینی هرسال نقش‌آفرینی می‌کند و دشمنان براین اساس تلاش کردند تا ماندگاری عاشورا از میان برود، همچنین اثرگذاری نهضت عاشورا دارای اهمیت زیادی است.
 
وی تصریح کرد: اگر عاشورا نبود، دین نمی‌ماند، امام حسین (ع) می‌دانست نتیجه رفتن به کربلا شهادت خود و فرزندان اسارت اهل‌بیت (ع) است، اما در آن دوران وضع جامعه به‌روزی افتاده بود که یا باید فاتحه اسلام را می‌خواند و یا باید برای ماندگاری دین اسلام جان می‌داد.

حاج صادقی بیان کرد: در دفاع مقدس دشمن ما را تهدید کرد تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد و جلوی صدور اندیشه‌ها را بگیرد، اما شاگردان مکتب حسین (ع) کاری کردند جنگ تحمیلی عامل بقای انقلاب اسلامی شد؛ اگر دفاع مقدس نبود بسیاری از جریان‌ها را نمی‌شناختیم؛ ما آغازکننده جنگ نیستیم، اما اهل تحمل ظلم و ستم و حرف زور هم نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های انقلابی در مکتب دفاع مقدس تربیت شدند، هر امری خدایی شود، تقدس هم پیدا می‌کند و ماندگار و اثرگذار می‌شود، فرهنگ دفاع مقدس باید بماند تا نظام ولایی و انقلاب باقی بماند، با وجود دشمنان، جنگ هم خواهد بود و دفاع مقدس آغازی بی‌پایان هست، در واقع همیشه جنگ هست، اما صحنه‌ها ممکن است فرق کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: جبهه حق و باطل همواره درگیر است و این سنت الهی است، دفاع مقدس نشان می‌دهد چه کسانی اخلاص دارند و چه کسانی به‌ظاهر در این راه قدم برداشته‌اند و این فرهنگ ناب دفاع مقدس است که ریشه درآیات الهی و سیره بزرگان دارد.

وی اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدسی که امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم این است که اگر دین خدا به خطر افتاد، همه‌چیز را باید فدا کرد، امام حسین (ع) در این راه فرزند شیرخواره و جوان را فدا کرد، ما نیز برای ماندن انقلابی که تولد اسلام ناب است باید جان‌فشانی کنیم.

حاج صادقی گفت: سختی‌ها و تلخی‌ها نیز گاهی لطف خداست، راهبرد خدا و دین در برابر دشمنان، جهاد اصغر و دفاع مقدس است، اما اگر روزی دشمن تهاجم فکری و فرهنگی را آغاز کرد و از ضربه زدن به انقلاب اسلامی به این فکر افتاد که جان انقلاب که همان اسلام است را بگیرد ما با راهبرد جهاد اصغر و اکبر وارد می‌شویم.

وی افزود: در صدر اسلام هیچ‌کس نتوانست به این دین لطمه بزند به جزء مسلمانان و جمعی از صحابه پیامبر (ص) که در برابر اسلام ناب ایستادند و سبب شد ۵۰ سال از رحلت پیامبر (ص) نگذشته به‌راحتی مسلمانان امام حسین (ع) را به شهادت برسانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که انقلاب اسلامی را باید به‌وسیله انقلابیون نابود کنند و این راهی است که در استحاله فرهنگ دینی و تلقی غلط از دین وجود دارد تا جایی که عده‌ای مسلمان، امام حسین (ع) را نصیحت کنند که به نماز و عبادت مشغول شو و دست از حکومت بردار.

حاجی صادقی بیان کرد: دشمن برای آسیب زدن به انقلاب از درون طراحی کرده است و از همه ابزار‌ها استفاده می‌کند و جبهه‌ای وسیع و عظیم با قدرت رسانه‌ای بالا برای ما ایجاد کرده است، این جبهه در مدارس و بازار و صداوسیما و خانواده‌ها و حتی در حوزه علمیه است و دشمن جبهه خود را به سبک زندگی ما وارد کرد.

وی اظهار داشت: جنگ وسیعی در پیش داریم و کسانی که مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و امروز نوکری استکبار را می‌کنند باید بدانند که فردا نوکر بهتری برای آمریکا و اسرائیل پیدا می‌شود و آن‌ها نیز در سلامت و عافیت نخواهند ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در برابر این تهاجم انسانی، افراد حسینی و شیعی چه رسالتی دارند، دفاع مقدس امروز اقتضائات خود را دارد، اگر در هر گوشه جهان به مقدسات اسلام توهین می‌کنند، این‌ها مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته است، دشمن جان انقلاب را می‌خواهد بگیرد و جان انقلاب ما اسلام است.

وی ادامه داد: در این دفاع مقدس، بسیجی را این‌گونه معنا کردیم که شاگرد مکتب امام حسین (ع) است و در کربلا باید از حسینیان مکتب بگیریم، ما در این راه جان می‌دهیم و بسیجی باید قدرت ایستادگی داشته باشد.

حاج صادقی بیان کرد: بسیج اساتید تبلور عالم عامل اثرگذار است و باید این نقش مهم را از یاد نبریم، بسیج اساتید رسالت مهمی در برابر طلاب و همه بسیجیان در کشور دارند و باید به تربیت نیرو‌های انقلابی و مبارز بپردازند و استاد بسیجی باید تولیدکننده محتوا برای همه جامعه بسیجی و انقلابی باشد و در هر سنگری آمادگی داشته باشد.

وی عنوان کرد: امروز با جنگ نرم از جنس جنگ اعتقادات و باور‌ها مواجه هستیم و فرمانده‌ها در جنگ نرم تغییر می‌کنند، امروز بسیجی و طلاب فقط نیرو نیست، فرمانده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: خواهران بسیجی در امربه‌معروف و نهی از منکر و مقابله با تهاجم فرهنگی نقش بسیار اثرگذاری دارند، چون جامعه هدف دشمن به‌گونه‌ای است که بانوان را هم هدف گرفته و هم به کار گرفته و از این راه بسیاری از مردان را به زمین زده است.

انتهای پیام/

نظر شما