شناسهٔ خبر: 42673652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار اندیمشک مطرح کرد؛

تقویت واحد‌های تولیدی مهمترین گام برای جهش تولید/ باید از کارآفرینان و تعاونی‌ها حمایت شود

جهانگیری گفت: تقویت واحد‌های تولیدی گامی مهم به سوی تحقق شعار جهش تولید است و باید از کارآفرینان و تعاونی‌ها حمایت شود.

صاحب‌خبر -

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان شهرستان با حضور ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تقویت واحد‌های تولیدی مهمترین گام برای تحقق جهش تولید است و باید از کارآفرینان به نحو شایسته حمایت شود.

او با بیان اینکه در سال جهش تولید، حمایت از تعاونی‌ها ضمن تحقق این مهم، سبب رونق اشتغال و اقتصاد خواهد شد، افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در اندیمشک، ۱۳۸ طرح در حوزه مشاغل خانگی و فراگیر مصوب شد که از این تعداد ۱۱۹ طرح تسهیلات بانکی دریافت کرده اند.

جهانگیری میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها و کارآفرینان را ۱۸۰ میلیارد ریال با افزایش ۴ و سه دهم برابر نسبت به اعتبار اولیه عنوان کرد و بیان داشت: روند فعالیت واحد‌های تولیدی و تعاونی‌ها در این شهرستان بسیار مطلوب بوده است. البته نگاه مسئولان ارشد شهرستان به این بخش، نگاهی همراه با اهتمام و برنامه ریزی است و تلاش می‌شود از این ظرفیت‌ها برای رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده شود.

فرماندار اندیمشک تصریح کرد: با همدلی و تلاش جمعی باید روند دریافت مجوز تعاونی‌ها تسریع شود که برای تحقق این امر همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای تقویت این بخش همت مضاعف داشته باشند تا شاهد رشد اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اندیمشک باشیم.

تشکیل شورای تحقق سند توسعه تعاونی‌ها در خوزستان برای نخستین بار در کشور

ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز گفت: برای نخستین بار در کشور شورای تحقق سند توسعه تعاونی‌ها در خوزستان با هدف گسترش و حمایت از تعاونی‌ها تشکیل شد و در سال ۱۳۹۲ یک سند توسعه تنظیم شده که تکلیف وزارتخانه‌های مختلف برای کمک به تعاونی‌ها تعیین شده است.

او اظهار داشت: در این رابطه شورای تحقق این سند در استان به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و دبیری تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل و برای تحقق اهداف محوری مرتبط با تعاونی‌ها تلاش می‌کند که همه نیاز‌ها و مشکلات تعاونی‌ها در شورا مطرح و راهکار و تصمیم لازم برای بهبود وضعیت تعاونی‌های استان اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما