شناسهٔ خبر: 42673017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

توسعه 70 هزار هکتاری جنگل کاری در کشور

صاحب‌خبر -

معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در یک کار جهشی 30 هزار هکتار توسعه زارعت چوب در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، مسعود منصور روز پنجشنبه در حاشیه سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با این برنامه‌ریزی در 2 تا سه سال آینده مشکل زراعت چوب رفع خواهد شد.

وی افزود: در این راستا بیش از یک میلیون متر مکعب برداشت چوب از طرح‌های قبلی و صنوبرکاری‌های گیلان و طرح‌های حاشیه مراتع خواهیم داشت.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: جنگل‌ها با تلاش و کوشش حفظ می‌شود و مشکلاتی نیز در این زمینه داریم که باید با تقویت کارهای حفاظتی و با مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها حل شود.

منصور ادامه داد: امسال حدود 40 هزار هکتار توسعه جنگل در راستای طرح‌های غنی‌سازی جنگل در دست اجرا داریم و حدود 30 هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه همدان جزء استانهای دارای طرح آبخیز، جنگل‌کاری و زراعت چوب است تاکید کرد: از نظر سطح عمل در حوزه‌های آبخیز کاهشی نداریم و عملیات متناسب با طرح است.

معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: اعتبارات صندوق توسعه ملی نسبت به پارسال کاهشی حدود 50 درصدی داشته که بدون شک روی اعتباری که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

منصور گفت: امسال 500 هکتار توسعه زراعت چوب در استان همدان هدف‌گذاری شده و درخواست ما افزایش این میزان سطح است.

وی تاکید کرد: استان همدان به لحاظ گونه صنوبر مستعد است و مشکل ما تامین آب غیر متعارف و آب مناسب است که امیدواریم در این سفر با وزارت نیرو تعاملی انجام دهیم تا از میزان آبی که برخوردار می‌شویم، بتوانیم توسعه زارعت چوب را در این استان انجام دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به 2 میلیون هکتار حوزه آبخیز، مطالعات تفصیلی 712 هزار هکتار و اجرای 312 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در این استان بیان کرد: امسال نیز حدود 20 هزار هکتار عملیات جدید اضافه می‌شود و اعتباری حدود 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

منصور گفت: در استان همدان یک‌هزار هکتار صنوبرکاری در راستای زراعت چوب و یک‌هزار هکتار نیز جنگل‌کاری غیر از چوب هدف‌گذاری شده است.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز پنجشنبه برای بازدیداز قابلیت‌های کشاورزی ملایر به ویژه در حوزه انگور و کشمش و بررسی موانع و مشکلات این حوزه به این شهرستان سفر کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما