شناسهٔ خبر: 42672450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار بوشهر: تکلیف ۱۰۰ کانتینر لاستیک خودرو درگمرک این بندر مشخص شود

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: برای تامین نیاز کشور باید تکلیف ۱۰۰ کانتینر محتوی لاستیک خودرو در گمرک این بندر هر چه زودتر مشخص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست کارگروه مشترک تنظیم بازار و آرد و نان استان بوشهر افزود: دستگاه‏‌های اداری و اجرایی باید همت کنند تا این لاستیک‌ها در اختیار مردم قرار گیرد زیرا با تحقق این مهم رانندگان نیز با امید بیشتری برای حمل کالا در کشور اقدام می‏‎کنند.

وی بیان کرد: استان بوشهر با قدمت تاریخی که افتخارش پاسداری از آبراهه خلیج فارس است را باید دریافت و مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: یکی از جاهایی که می‌توان به بندر بوشهر کمک کرد حوزه گمرکات و بندر است که به پویایی و سرزندگی بنادر این استان کمک می‎کند.

گراوند ادامه داد: حتی اگر کشتی با تناژ بالا بیاید بنابر پیشنهاد مدیرکل بنادر و دریانوردی باید سبک سازی انجام شود زیرا این مهم روندی ایجاد می‎کند تا بوشهر با شتاب بیشتری لایروبی کانال دسترسی برای ورود کشتی‎های ۵۰ هزارتنی را انجام دهد که این کمکی برای بازیابی رونق سابق بندر بوشهر خواهد بود.

وی گفت: احداث سیلو و یا انبار مکانیزه گندم در بوشهر دیگر درخواست استان بوشهر است که باید در تحقق آن گام عملی برداشته شود.

گراوند اظهار کرد: بوشهر استانی نیست که فقط نیاز خود را تامین کند بلکه باید پایگاهی برای نگهداری کالای استراتژیک کشور باشد زیرا این مهم اقدامی در راستای پدافندغیرعامل نیز محسوب می‎شود.

وی افزود: انبارهای کالاهای استان بوشهر باید بیشتر از ظرفیت کنونی باشد و باید به سمتی حرکت کرد که بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

استاندار بوشهر در ارتباط با خرید گندم گفت: در استان بوشهر به دلیل بارش‌های حین برداشت گندم، نیاز است رطوبت پیش بینی شده هنگام خرید محصول که اکنون ۱۲ درصد است همانند استان‎های شمالی ۱۴ درصد افزایش یابد تا کشاورزان استان متحمل ضرر و زیان نشوند.

گراوند ادامه داد: در ارتباط با خرما و گوجه نیز یک کارگروه با مدیریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استان متشکل از دستگاه‌‏های ذیربط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: چنانچه در حوزه خرما فرآوری صورت گیرد دیگر نیاز نحواهد بود که کشاورزان به محض برداشت محصول نگرانی و دغدغه فروش داشته باشند و فصل برداشت خرما باید فصل شادمانی و خوشحالی نخل‎داران باشد.

استاندار بوشهر گفت: محصول کشاورزی باید فرآوری و قابلیت نگهداری بیشتر داشته باشد تا کشاورزان در بازار فروش با مشکلی مواجه نشود.

گراوند اظهار داشت: در ارتباط با سیلوهای گندم نیز باید ساماندهی مناسب صورت گیرد و آن بخش از گندم قابل بوجاری و مابقی آن نیز به شرکت‏های تولیدی مربوطه منتقل شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی تنها راه حل مشکلات پیگیری است و صرف ارسال نامه به این و آن مشکلی را حل نمی‎کند.

وی افزود: در بوشهر سال ۹۲ عملیات احداث ۲ سد باغان و دشت پلنگ فاینانس چین منبع تامین اعتبار آنها می‏‌شود که تا سال ۹۷ که موضوع پیگیری شد ۱۵ درصد سهم کارفرما یک ریال آن تامین نشده بود.

گراوند گفت: با این وجود با پیگیری‏هایی که با شخص رئیس جمهور، معاون و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد اکنون امیدواریم پروژه سد باغان تا پایان دولت به بهره‏برداری برسد و سد دشت پلنگ نیز هرچه زودتر روند احداث آن آغاز شود.

وی بیان کرد: کشور اکنون در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی است که همگان آن را نپذیرفتند زیرا در جنگ اقتصادی برعکس زمان جنگ تحمیلی چون توپ و تانکی نیست جامعه کمتر متوجه ابعاد آن می‎شوند.

نظر شما