شناسهٔ خبر: 42672148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عقب‌نشینی فرانسه از تحمیل خواسته خود به حز‌ب ‌الله لبنان

ایستادگی حزب الله و حزب امل در برابر دخالت‌های فرانسه در امور داخلی لبنان نتیجه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارن جوان، رسانه‌های لبنانی اعلام کردند فرانسه با خواسته‌های حزب الله و حزب امل در تشکیل دولت جدید موافقت و از موضع قبلی خود عقب نشینی کرده است.

این رسانه‌ها افزودند، فرانسه ضمن عقب‌نشینی از موضع خود، با درخواست حزب الله و امل در مجلس لبنان برای تصدی فردی بی‌طرف در وزارت دارایی موافقت کرده است.

همچنین از کاخ ریاست جمهوری لبنان در بعبدا خبر می‌رسد که قرار است ساعت ۱۷ به وقت بیروت (۱۹:۳۰ به وقت تهران) دیدار‌های "میشل عون"، رئیس جمهور با "مصطفی ادیب"، مامور تشکیل کابینه جدید و نبیه بری رئیس مجلس لبنان آغاز شود.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه که پیشتر برای مداخله در امور لبنان به بیروت سفر کرده بود، برای تشکیل دولت در این کشور ضرب‌الاجل تعیین کرد.

روز گذشته مهلت ۱۵ روزه مکرون به سیاستمداران لبنانی مبنی بر تشکیل دولت متناسب با شرایط فعلی لبنان بدون حتی ارائه اسامی وزیران پیشنهادی به پایان رسید و در واکنش به این رویداد، کاخ ریاست جمهور فرانسه (الیزه) از این بابت ابراز تأسف کرد.

تمام این تحولات پس از روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) یا روز انفجار مهیب در منطقه بندرگاه بیروت در این کشور رخ داد.

این انفجار عظیم که به کشته شدن بیش از ۱۹۰ نفر و مجروح شدن ۶۵۰۰ نفر منجر شد، استعفای دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین لبنان را به همراه داشت.

پس از استعفای حسان دیاب مصطفی ادیب با رأی اکثریب پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظر شما