شناسهٔ خبر: 42672082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا لرستان خبر داد:

سوءاستفاده مجرمان سایبری از نیات خیران

مهران مریدی

رئیس پلیس فتا لرستان می‌گوید: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نیات خیران در ایام محرم و صفر، دست به کلاهبرداری زده‌اند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ آرش ابراهیمی بیست‌وهفتم شهریور ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از تصاویر محرومان در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی از سوی مجرمان سایبری تصریح کرد: این افراد با این ترفند به دنبال جمع‌آوری کمک‌های نقدی و اجناس شهروندان هستند در حالی‌که هیچ یک از کمک‌های جمع‌آوری شده به دست نیازمندان و محرمان نمی‌رسد.

وی افزود: شهروندان به این دست تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، اعتماد نکنند و کمک‌های نقدی و اجناس خود را در اختیار این افراد قرار ندهند.

 ابراهیمی گفت: بارها شاهد بوده‌ایم که مجرمان سایبری با تبلیغات، جمع‌آوری کمک‌های نقدی شهروندان را به درگاه‌های فیشینگ بانکی هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی، حساب آنها را خالی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا لرستان یادآور شد: سازمان و نهادها و حتی سازمان‌های مردم نهاد(خیریه‌های مردمی) شناخته شده‌ای در جامعه وجود دارد که در این راستا فعالیت می‌کنند و شهروندان می‌توانند هرگونه کمک خود برای نیازمندان و محرومان را از طریق این سازمان‌ها و نهادها به دست افراد نیازمند واقعی برسانند.

وی تاکید کرد: شهروندان حتماً برای کمک به نیازمندان با شناسایی افراد نیازمند در پیرامون خود  شخصا اقدام کنند و یا از طریق نهادها و سازمان‌ها مرتبط شناخته شده اقدام کرده تا کمک آنها به دست نیازمندان واقعی برسد.   

ابراهیمی گفت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه ‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظر شما