شناسهٔ خبر: 42672073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مهریز: امدادگران اورژانس مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا هستند

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: کارکنان و نیروهای امدادگر اورژانس و فوریت‌های پزشکی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند که تاکنون اقدام‌های موثری برای کمک به مردم و بیماران شهرستان انجام داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در نشست با تعدادی از کارکنان اورژانس شهرستان افزود: خدمت مخلصانه شما در لحظه‌های حاد و بحرانی که موضوع جان افراد در میان است بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد:  فعالیت حساس در اورژانس و فوریت‌های پزشکی اقدامی ایثارگرانه است که با هیچ کاری نمی‌توان آن را جبران کرد ولی باید مردم و مسوولان همواره قدردان خادمان فداکار و دلسوز جامعه اسلامی باشند.

همچنین  سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز دیروز( چهارشنبه ) در آیینی با تبریک روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش‌بیمارستانی و آرزوی موفقیت برای تلاشگران این عرصه گفت: اورژانس ۱۱۵ یکی از حساس‌ترین و حیاتی‌ترین واحدهای ارایه دهنده خدمات است.

دکتر سید علیرضا پورمازار افزود: تجلیل از فعالان و تلاشگران خط مقدم خدمت به بیماران و معالجه آنها امری مهم و حیاتی است و باید مردم و مسوولان بر اساس آموزه‌های دینی همیشه به نحو مناسب قدردان افرادی باشند که مخلصانه گام بر می‌دارند.

در تقویم رسمی ایران ۲۶ شهریورماه روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی نامگذاری شده است  و مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه گفت: از اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری»  بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد یک هزار و ۶۲۸ نفر آنها بستری شدند.

 به گفته معاون وزارت  بهداشت تاکنون ۳۵۳ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۶۶۷ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد .  شرایط در آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در حالت هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند نزولی ابتلا و بستری به علت کرونا، از هفته سوم شهریور ماه در بسیاری از نقاط کشور متوقف شده و شاهد افزایش نسبی ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور هستیم.

وی ادامه داد: در هفته جاری، تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز از ۸۸ به ۱۰۹ شهرستان افزایش یافته و شهرستان‌های با وضعیت هشدار از ۹۰ به ۱۰۸ مورد رسیده است.

لاری اظهار کرد: هر جریان اجتماعی که با نقض فاصله گذاری همراه باشد می‌تواند در انتقال ویروس کرونا موثر باشد.

معاون وزیر بهداشت گفت: همه دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند و مهم‌ترین اصل در امان ماندن از ویروس کرونا، عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه رفتارهای اجتماعی پرخطر است. امیدواریم با پایبندی به توصیه‌های بهداشتی و کمک یکدیگر، این بیماری را در کشور مهار کنیم.

نظر شما