شناسهٔ خبر: 42672065 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر بهداشت در چهارمین آیین پویش ره سلامت:

توسعه زیرساخت های سلامت دوران طلایی نظام سلامت بوده است

وزیر بهداشت گفت: امروز توفیق داریم که به دستور رییس جمهور، 8 پروژه مهم درمانی با ظرفیت یک هزار و 400 تخت بیمارستانی با اولویت مناطق محروم در سراسر کشور با زیربنای 124 هزار متر مربع افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، سعید نمکی در چهارمین آیین پویش ره سلامت که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کس بر این باور منصفانه تردید ندارد که در دولت تدبیر و امید، اتفاقاتی که در توسعه زیرساخت های سلامت رخ داد و موجب ماندگاری تیم پزشکی و پیراپزشکی در مناطق محروم شد، از دوران های طلایی و ماندگار تاریخ نظام سلامت کشور است. 

 

وی افزود: با پویش ره سلامت علیرغم درگیری سنگین در مقابل طوفان بیماری کووید19 شاهد توسعه زیرساخت ها هستیم و طرح تحول نظام سلامت را نادیده نگرفتیم و به شدت پیگیر آن هستیم. امروز یک هزار و 400 تخت بیمارستانی در کشور افتتاح می شود در حالیکه در طول تمام سالهای قبل از دولت یازدهم و دوازدهم، سالانه حداکثر یک هزار و 400 تخت بیمارستانی به ظرفیت تختهای کشور اضافه نمی شد. 

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: در سال پایانی دولت و امسال برای اولین بار مصمم هستیم که 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی را به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه کنیم و تا اردیبهشت سال آینده، یک هزار و 400 پروژه بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی در کشور افتتاح می شود. 

 

نمکی خاطرنشان کرد: پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسند به جز دو پروژه در تهران که شامل مرکز پوست رازی با زیربنای 21 هزار و 500 متر مربع و 176 تخت و مرکز جامع پیوند حضرت مهدی(عج) بیمارستان مسیح دانشوری با زیربنای 5 هزار و 600 متر مربع و 100 تخت بیمارستانی است، بقیه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند. 

 

وی افزود: توسعه کیفی نظام سلامت را با اجرای طرح هایی مانند پرونده الکترونیک سلامت، خدمات دوراپزشکی(تله مدیسین)، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، هر خانه یک پایگاه سلامت، پزشک خانواده و سیستم ارجاع در دستور کار داریم و خیلی از این طرح ها افتتاح شده اند اما تا پایان دولت، توسعه کیفی نظام سلامت را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.‏

برچسب‌ها:

نظر شما