شناسهٔ خبر: 42671976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای تحقق سند توسعه تعاونی‌ها در خوزستان راه‌اندازی شد

اندیمشک - ایرنا - مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: شورای تحقق سند توسعه تعاونی‌ها در خوزستان به تازگی فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ارسلان غمگین روز پنجشنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان اندیمشک در محل فرمانداری افزود: در سال ۱۳۹۲ سند توسعه تعاونی‌ها تنظیم شد که تکلیف وزارتخانه‌های مختلف برای کمک به آنها مشخص شد.
وی بیان کرد: در این راستا شورای تحقق این سند در خوزستان به ریاست استاندار و دبیری این اداره کل تشکیل و برای تحقق اهداف محوری مرتبط با تعاونی‌ها تلاش می‌کند.
وی گفت:همه نیازها و مشکلات تعاونی‌ها در این شورا مطرح و راهکار و تصمیم لازم برای بهبود وضعیت تعاونی‌های خوزستان گرفته خواهد شد.
به گفته وی این شورا تاکنون ۲ نشست راهبردی تشکیل داده است.
وی نیاز کشور را تقویت تعاونی‌ها دانست و افزود:طبق قانون باید در مسیری حرکت کنیم که ۲۵ درصد اقتصاد کشور توسط تعاونی‌ها اداره شود.
فرماندار اندیمشک هم گفت:یکی از مهمترین راهکارهای توسعه فرصت‌های شغلی ، حمایت از کارآفرینان و تعاونی‌ها است.
پیمان جهانگیری افزود: در سال جهش تولید ، حمایت از تعاونی‌ها ضمن تحقق این مهم ، سبب رونق اشتغال و اقتصاد خواهد شد.
وی گفت: ۱۳۸ طرح در حوزه مشاغل خانگی و فراگیر تعاونی در اندیمشک مصوب شده که از این تعداد ۱۱۹ طرح تسهیلات بانکی حدود ۱۸۰ ملیلارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
سید ناصر حسینی رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اندیمشک هم گفت:موفقیت پنج تعاونی این شهرستان در جشنواره استانی نشان دهنده پویایی بخش تعاونی شهرستان است.
در این آیین مدیران تعدادی از تعاونی های اندیمشک برخی مشکلات خود را تشریح کردند و از مسوولان ۱۷ تعاونی فعال شهرستان اندیمشک تجلیل شد.

نظر شما