شناسهٔ خبر: 42671842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه:

نگاه آمریکا به هم‌پیمانانش به عنوان گاو شیرده است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد شدید نسبت به عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس گفت: کشورهای منطقه بدانند آمریکا به متحدان خود به چشم گاوشیرده نگاه می‌کند و هر وقت دیگر فایده شان تمام شود، آنها را دور خواهد انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، روز پنجشنبه مراسم آیین افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه جامعه الزهرا(س)،‌ با اشاره به پشت کردن آمریکا به متحدان خود از جمله شاه مخلوع ایران گفت: آمریکا اگر نوکری بهتر و گاو شیرده بهتری پیدا کنند، این کشورهای حقیر دیگر برای او کارکرد خود را از دست می دهند و آمریکا ‌آنها را دور خواهد انداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه متجاوز نیستیم ولی به متجاوزان نیز امان نخواهم داد،‌گفت: راهبرد قرآن تاکید بر جهاد اصغر در برابر جنگ سخت دشمن است ولی اگر دشمن تهاجم فکری و فرهنگی را در دستور کار قرار داد باید با راهبرد جهاد کبیر وارد میدان شویم.

حاجی صادقی، تقدس،‌ ماندگاری و اثرگذاری را سه وجه شباهت دفاع مقدس و نهضت کربلا دانست و اظهار داشت: عاشورا طلوعی بی غروب، و آغازی بی پایان است که از سال ۶۱ هجری آغاز شده و تا همیشه تاریخ ماندگار است و این موجب شده تا با وجود همه توطئه دشمنان، ‌این نهضت عاشورایی همچنان ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اگر عاشورا نبود، دین ماندگار نبود، گفت: وضع اسلام به روزی رسید که امام حسین (ع) برای ماندگاری دین خدا تمام عزیزان خود را به میدان آورد و این الگو در دفاع مقدس ما نیز تکرار شد.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه دلیل تحمیل جنگ هشت ساله از بین بردن انقلاب و جلوگیری از صدور انقلاب دانست و گفت: درس آموختگان مکتب اباعبدالله(ع) با ایثار و فداکاری خود جنگ را به عامل بقای انقلاب تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه جنگ موجب بقا و صدور انقلاب شد، اظهار داشت: هر امری که الهی شد هم تقدس پیدا می کند، هم ماندگار می شود و هم اثرگذار می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،‌فرهنگ دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و گفت: تا نظام ولایی و ‌ایستادگی بر مبنی دینی و انقلاب اسلامی وجود دارد، جنگ نیز ادامه دارد و این دفاع مقدس آغازی است که پایانی ندارد.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه رویارویی حق و باطل همواره وجود داشته و دارد، افزود: فرهنگ دفاع مقدسی که امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم این است که اگر دین خدا به خطر افتاد باید همه چیز خود را برای دفاع از دین خدا فدا کرد و این فرهنگ،‌ تلاش و فداکاری برای ماندن انقلابی است که تولد جدید اسلام ناب را رقم زده است.

وی ادامه داد: چیزی که موجب شد جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تغییر کند این بود که ایران اسلامی اهل جنگ و آغاز کننده جنگ نبود بلکه در مقابل تحمیل جنگ از خود دفاع کرد و در این راه چون برای خدا و برای رضایت الهی به میدان آمد، کارش به دفاعی مقدس تبدیل شد.

سخنران گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن به این جمع بندی رسیده است که همان طور که در صدر اسلام جز مسلمانان نتوانستند که به اسلام آسیب زنند دچار آسیب کردند و مسلمانان پس از ۵۰ سال دست به کشتن امام حسین(ع) زدند، امروز نیز آنها به این نتیجه رسیده است که انقلاب را باید به دست انقلابیون از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه استحاله فرهنگ دینی و تلقی غلط از دین داری، از جمله برنامه های دشمن است گفت: دشمن برای استحاله انقلاب برنامه ریزی گسترده ای کرده است و از تمام ابزارهای خود استفاده کرده است.

وی گفت: دشمن جبهه ای عظیم، وسیع و نامتجانس با استفاده از ابزارهای رسانه ای ایجاد کرده است که هوشیاری در این زمینه ضروری است.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه دشمن برای نفوذ در بسیج، ‌حوزه علمیه ،‌خانواده و سبک زندگی برنامه ریزی گسترده ای کرده است،‌گفت: دشمن در اسناد خود تاکید کرده است که باید بر مساجد و حوزه های علمیه تمرکز کنند چرا که بخشی زیادی از بد مدیریتی کشور از دل مساجد و حوزه تربیت می شود.

وی ادامه داد: جان انقلاب، اسلام است و دشمن به دنبال گرفتن جان انقلاب است که باید، برنامه ریزی دشمن برای تضعیف ارزش ها و احکام اسلامی و توهین به پیامبر(ص) را در این راستا تفسیر کرد.

حاجی صادقی، تزلزل در مبانی فکری و اعتقادی نیروهای انقلاب را برنامه ریزی اعلام شده دشمن دانست و ‌گفت: تغییر ارزش ها، ایجاد شبهه و تزلزل در اعتقادها از جمله حربه های دشمن برای نسل جوان کشور است که باید در مقابل این حربه، بینش افزایی و ‌دین شناسی توسط حوزه های علمیه در دستور کار باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج طلاب، ‌امام همه بسیج هاست و رسالت آن این نیست که تنها طلاب را سازماندهی کند بلکه باید تغذیه فکری و عقیدتی سایر افشار بسیج توسط آنها فراهم شود چرا که فرماندهی و جهت دهی سایر ارکان بسیج نیز به عهده بسیج اساتید و بسیج طلاب است.

وی با بیان اینکه شرمنده هستیم که دیر اقدام کرده و برخی کارهای را پس از ۴۰ سال آغاز کرده ایم، ادامه داد: استاد بسیجی باید تولید کننده محتوا برای تمام جامعه بسیج باشد.

حاجی صادقی ادامه داد: بصیرت دینی، دین شناسی، ارتقای سطح معنویت و روحیه جهادی و انقلابی با ارتباط با روحانیون و علمای عالِمِ عامل و اثر گذار انتظار رهبر معظم انقلاب از بسیج است و از نظر ما بسیج اساتید تبلور، عالِم عامل اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: در جنگ نرم کنونی نقش بانوان به ویژه بسیج خواهران و بسیج بانوان اساتید بسیار کلیدی است چرا که بانوان به عنوان نقطه هدف دشمن قرار گرفته اند.

وی گفت: بانوان اکنون در خط مقدم جنگ هستند به همین دلیل بسیج بانوان و اساتید بسیجی باید به میدان وارد شده و در این زمینه نقش آفرینی کنند چرا که برخی کارها از دست مردان خارج شده است.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری بانوان در جامعه بسیار بیشتر از مردان است، اظهار داشت: بسیج و فرهنگ بسیجی ظرف ایفای نقش آفرینی برای اساتید است و ما در این راستا به سوی اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید محتوای فکری و عقیدی دست کمک دراز می کنیم.

نظر شما